به گزارش برنا، کمیته دائمی بین سازمانی در بیانیه ای از کشورها خواست که مرزها را برای پذیرش مهاجران افغان که از خشونت و آزار فرار کرده اند باز نگه دارند و از اخراج آنان خودداری کنند.

 

در بیانیه این کمیته آمده است، اکنون زمان رها کردن مردم افغانستان نیست، کشورها باید حمایت خود را از اتباع افغان در معرض خطر از جمله توقف خروج از کشورها ارائه دهند. ما از کشورهای همسایه می‌خواهیم که از حمایت افغانهای آواره شده در مرزهای خود اطمینان حاصل کنند.

 

کمیته دائمی بین سازمانی در ادامه خاطر نشان کرد، مردم افغانستان اکنون بیش از هر زمان دیگری به حمایت ما نیاز دارند. سازمان های ما متعهد به کمک و محافظت از آنها هستند. ما در افغانستان می‌مانیم و به ارائه کمک های بشردوستانه ادامه می‌دهیم.

 

بنابر گزارش ها، پاکستان از چند روز قبل مرزهای خود را با افغانستان بسته است.

 

بنابر گزارش ها، در گذرگاه مرزی تورخم، شلوغ‌ترین مرز افغانستان و پاکستان، شبه‌نظامیان طالبان جایگزین مرزبانان افغان شده‌ و پرچم سه رنگ افغانستان را پایین کشیده و پرچم "امارت اسلامی " به اهتزاز در آمده است.

 

عبدالله عبدالله و حامد کرزای روز پنجشنبه در کابل با سفیر پاکستان در این کشور دیدار کردند.در این دیدار در مورد اوضاع جاری و روند سیاسی این کشور گفت‌وگو شده‌ است.