شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رونالدو#فوتبال#اروپا

اعلام نامزدهای برترین‌‌های سال اروپا؛ رقابت دی‌بروینه با ۲ بازیکن چلسی و گواردیولا با مانچینی و توخل/ غیبت مسی و رونالدو


اعلام نامزدهای برترین‌‌های سال اروپا؛ رقابت دی‌بروینه با 2 بازیکن چلسی و گواردیولا با مانچینی و توخل/ غیبت مسی و رونالدو

دو ستاره چلسی با هافبک بلژیکی منچسترسیتی برای کسب عنوان بهترین بازیکن فصل فوتبال اروپا رقابت خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سایت اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) امروز (پنجشنبه) اسامی نامزدهای بهترین‌های فوتبال اروپا در سال 2021 را اعلام کرد که انگولو کانته، جورجینیو و کوین دی‌بروینه با غیبت لیونل مسی و کریستیانو رونالدو، نامزدهای برترین بازیکن فصل گذشته قاره سبز هستند.

کانته و جورجینیو فصل گذشته نقش پُررنگی در قهرمانی چلسی در لیگ قهرمانان اروپا داشتند و جورجینیو با ایتالیا به قهرمانی یورو 2020 هم رسید. دی‌بروینه هم عملکرد درخشانی با پیراهن منچسترسیتی در فصل گذشته داشت.

فوتبال اروپا , اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) , لیگ قهرمانان اروپا ,

اسامی 6 بازیکن برتر قاره سبز پس از این سه بازیکن به شرح زیر است:

4- لیونل مسی (بارسلونا - پاری‌سن‌ژرمن) - 148 امتیاز
5- روبرت لواندوفسکی (بایرن مونیخ) - 140 امتیاز
6- جان‌لوییجی دوناروما (میلان - پاری‌سن‌ژرمن) - 49 امتیاز
7- کیلیان امباپه (پاری‌سن‌ژرمن) - 31 امتیاز
8- رحیم استرلینگ (منچسترسیتی) - 18 امتیاز
9- کریستیانو رونالدو (یوونتوس) - 16 امتیاز
10 - ارلینگ هالند (دورتموند) - 15 امتیاز

همچنین پپ گواردیولا، روبرتو مانچینی و توماس توخل هم برای کسب عنوان بهترین مربی فصل گشته رقابت می‌کنند. گواردیولا توانست قهرمانی لیگ برتر و جام اتحادیه فوتبال انگلیس را برای منچسترسیتی به ارمغان بیاورد و این تیم را به فینال لیگ قهمرانان اروپا برساند. روبرتو مانچینی همراه با ایتالیا قهرمان یورو 2020 شد و توماس توخل پس از بر عهده گرفتن هدایت چلسی از میانه راه، فصلی شگفت‌انگیز با آبی‌های لندن همراه با کسب قهرمانی لیگ قهرمانان و سوپرجام اروپا سپری کرد.

فوتبال اروپا , اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) , لیگ قهرمانان اروپا ,

مربیان رده‌های چهارم تا دهم فوتبال اروپا به شرح زیر است:

4- اونای امری (ویارئال) - 64 امتیاز
5-  دیه‌گو سیمئونه (اتلتیکومادرید) - 29 امتیاز
6- آنتونیو کونته (اینتر) - 19 امتیاز
7- گرت ساوت‌گیت (تیم ملی انگلیس) - 18 امتیاز
8- کریستوف گالتیه (لیل)، 16 امتیاز
9- اولگنار سولسشایر (منچستریونایتد) - 14 امتیاز
10- کاسپر هیولماند (دانمارک) - 11 امتیاز

جنیفر ارموسو، لیک مارتنس و الکسیا پوتیاس، سه بازیکن تیم بانوان بارسلونا هم نامزدهای عنوان بهترین بازیکن بانوی سال 2021 فوتبال اروپا را تشکیل می‌‌دهند. لوییس کورتس سرمربی بارسلونا، پیتر گراردسون سرمربی سوئد و اما هایس سرمربی بانوان چلسی، نامزدهای بهترین مربی سال گذشته فوتبال بانوان اروپا هستند.

این فهرست با انتخاب 80 مربی تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان و لیگ اروپا، 24 مربی حاضر در یورو 2020 و 55 خبرنگار از فدراسیون‌های کشورهای مختلف که در یورو 2020 شرکت کرده‌اند، انتخاب شده است.

انتهای پیام/