شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#سوریه#دولت

سوریه|تلاش تروریست‌ها برای ناامن کردن درعا/تجمع اهالی حسکه در محکومیت اقدامات ترکیه


سوریه|تلاش تروریست‌ها برای ناامن کردن درعا/تجمع اهالی حسکه در محکومیت اقدامات ترکیه

حملات گروه های تروریستی برای جلوگیری از تلاش های دولت سوریه برای حفاظت از غیرنظامیان و برقراری امنیت در درعا ادامه دارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، گروه های تروریستی در راستای  متشنج کردن وضعیت استان درعا، به جلوگیری از تلاش‌های دولت سوریه برای حفاظت از غیرنظامیان و برقراری امنیت در این شهر ادامه می دهند.

بر اساس این گزارش، پس از گذشت بیش از یک ماه از تلاش های مستمر دولت سوریه برای حل و فصل وضعیت درعا البلد، گروه‌های تروریستی امروز حملات خود را افزایش داده و یک اتوبوس نظامی را با یک بسته انفجاری در حومه غربی درعا هدف قرار دادند که باعث جان باختن چندین نفر و مجروحیت تعدادی دیگر شد.

استان درعا طی سه هفته گذشته شاهد درگیری‌های پراکنده میان گروه‌های مسلح و ارتش سوریه است که نیروها و تجهیزات زیادی به این استان آورده‌ است.

 ارتش سوریه اخیرا نیروهای زیادی به این منطقه آورده است. توافقات قبلی چه توافق سال 2018 و چه توافق‌های بعدی میان گروه‌های مسلح و دولت سوریه نتوانسته است که اوضاع امنیتی بی‌ثبات در درعا را که تقریبا دو سال حاکم است،  تغییر دهد.

 اسپوتنیک هفته گذشته به نقل از منابع آگاه گزارش داد که فرماندهان نظامی سوری در شهر درعا تصمیم به توقف عملیات نظامی در محله درعا البلد در مرکز درعا به دنبال طرح ارائه شده از سوی روس‌ها گرفتند.

 سرقت ترانسفورماتور برق در حسکه توسط شبه نظامیان (قسد) 

شبه نظامیان (قسد) وابسته به اشغالگران آمریکایی، یک ترانسفورماتور الکتریکی 20 کیلووات را سرقت کردند.

منابع محلی به سانا گزارش دادند: همزمان با محاصره شرکت برق تل حمیس توسط نیروهای اشغالگر آمریکایی، گروهی مسلح از شبه نظامیان (قسد) یک ترانسفورماتور برق را از نیروگاه برق این منطقه، به سرقت بردند.

این منابع افزودند: در عین حال، یک کاروان متشکل از 6 خودروی نظامی آمریکا و 3 خودروی پیکاپ مسلح وابسته به (قسد) در منطقه تل حمیس حرکت کرده و  مقررات منع آمد و شد در این منطقه وضع شده است.

 تجمع اعتراضی اهالی حسکه در محکومیت اقدامات ترکیه 

اهالی حسکه در اعتراض به اقدامات ترکیه و عناصر مسلح وابسته به نظام اردوغان در قطع آب آشامیدنی این شهر در مقابل کاخ دادگستری تجمع کردند.

شرکت کنندگان در تجمع پلاکاردهای اعتراض آمیز علیه اقدامات غیرانسانی ترکیه و مزدوران این کشور و سکوت بین المللی در برابر این اقدامات در دست داشتند.

انتهای پیام/