شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#افغانستان

اشرف غنی و پیام‌های توجیهی که راه به جایی نمی‌برد


اشرف غنی و پیام‌های توجیهی که راه به جایی نمی‌برد

در حالی که مردم افغانستان درباره نکوهش فرار اشرف غنی از این کشور تقریبا اتحاد نظر دارند، به نظر می‌رسد که پیام‌های توجیهی اشرف غنی راه به جایی نمی‌برد و به گفته برخی کاربران بیشتر مرهمی برای دل خودش است.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، اشرف غنی رئیس جمهور سابق افغانستان در تازه‌ترین پیام ویدئویی اظهارداشت که در امارات متحده عربی است و باید ماندن و یا رفتن را انتخاب می‌کرده است.

وی در تشریح خروج از افغانستان گفت: «مقامات امنیتی خبر دادند که توطئه‌ای جانی در کمین است و طالبان نیز در اطراف دروازه‌های ارگ ریاست جمهوری بودند بنابراین باید ماندن و یا رفتن را انتخاب می‌کردم در عین حال نمایندگان بین‌المللی نیز تاکید کرده بودند که اگر نروم اوضاع افغانستان خراب می‌شود».

اشرف غنی ادامه داد که «این نمایندگان بین‌المللی گفته بودند که افغانستان مانند سوریه و یمن می‌شود بنابراین مجبور به ترک کشور شدم. طالبان و افراد ناشناخته داخل ارگ شده بودند و اتاق به اتاق جستجو می‌کردند. قرار بود که مانند 25 سال قبل حادثه خونینی رخ دهد».

رئیس جمهور سابق افغانستان با اشاره به واکنش‌ها به فرارش تصریح کرد: بی‌عزتی افغانستان را نمی‌خواستم، مجبور به خروج از افغانستان شدم. «به کسانی که می‌گویند از کشور فرار کردم می‌گویم که بدون دلیل قضاوت نکنید. و هر کسی نیز گفت رئیس جمهورتان فرار کرد را نیز باور نکنید».

وی درباره اخباری مبنی بر خروج میلیون‌ها دلار از افغانستان اظهارداشت: «هیچ چیزی با خود نبردم حتی با دمپایی خارج شدم. تمام اسرار دولتی به دست دیگران افتاده است. در مورد خروج از افغانستان هماهنگی نداشتم، تنها با یک دست لباس خارج شدم. خروج پول از افغانستان دروغ است».

اشرف غنی همچنین درباره صلح افغانستان نیز گفت که «از روند صلحی که توسط عبدالله و کرزی پیگیری می‌شود استقبال می‌کنم و موفقیت آنها را خواستار هستم. از نیروهای امنیتی نیز تشکر می‌کنم. درحال مشاوره برای بازگشت به افغانستان هستم».

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که واکنش‌های منفی بسیاری در سطح جامعه افغانستان نسبت به اشرف غنی ایجاد شده است.

انتهای پیام/.