شهرخبر

ابراز ناراحتی وزیر دفاع انگلیس از اتفاقات اخیر افغانستان

کدخبر: 434358
اقتصاد نیوز : والاس در مورد وضعیت آشفته فرودگاه کابل ، در حالی که هزاران نفر از مردم "مستأصل" برای خروج از کشور هجوم آوردند ، گفت که طالبان به همه از جمله پرسنل غرب ، اجازه خروج می دهد. وی افزود که انگلیس در نظر دارد با چند هزار نفر در چند روز آینده تماس بگیرد و از آنها می خواهد که افغانستان را ترک کنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، وزیر دفاع انگلیس گفت که "عزم" غرب اکنون توسط مخالفانش پس از خروج نظامی از افغانستان و بازگشت طالبان به قدرت ضعیف تلقی می شود. وزیر دفاع اضافه کرد که از آنچه اتفاق افتاده واقعاً ناراحت است.

 بن والاس، وزیر دفاع انگلیس به بی بی سی گفت: چیزی که من از آن ناراحت هستم این است که ما اکنون نظم جهانی داریم که دشمنان ما عزم و راهکار غرب را ضعیف می دانند.

وی افزود: مشارکت نظامی غرب در افغانستان نزدیک به ۲۰ سال به طول انجامید و تریلیون ها دلار برای مالیات دهندگان کشورهای ناتو هزینه داشت. هزاران سرباز از آمریکا و دیگر کشورهای عضو ناتو در نتیجه جنگی که برای بیرون راندن طالبان از قدرت به دلیل ارتباط با القاعده انجام شد ، جان باختند. اما هنگامی که امریکا  و متحدانش اعلام کردند که نیروهای خود را از این کشور جنگ زده خارج می کنند ، طالبان به سرعت برای بازپس گیری مواضع خود حرکت کردند.

والاس گفت: شکست آشکار تلاش های غرب در افغانستان به ویژه برای روسیه ، "دشمن بریتانیا" مفید بود. این موضوعی است که همه باید نگران آن باشیم: اگر دیده شود که غرب عزم خود را جزم نکرده است و شکست خورده است ، آنگاه دشمنان ما مانند روسیه این را دلگرم کننده می دانند.

والاس در مورد وضعیت آشفته فرودگاه کابل ، در حالی که هزاران نفر از مردم "مستأصل" برای خروج از کشور هجوم آوردند ، گفت که طالبان به همه از جمله پرسنل غرب ، اجازه خروج می دهد. وی افزود که انگلیس در نظر دارد با چند هزار نفر در چند روز آینده تماس بگیرد و از آنها می خواهد که افغانستان را ترک کنند.

وزیر دفاع تصریح کرد: فرودگاه اکنون توسط ایالات متحده اداره می شود. وی گفت که تا زمانی که نیروهای آمریکایی به مدیریت آن ادامه دهند ، انگلیسی ها در فرودگاه خواهند ماند. اما والاس گفت که این کشورها نمی توانند اطفال خردسال بدون سرنشین را در فرودگاه کابل به دلیل گزارش هایی مبنی بر تحویل نوزادان به سربازان ببرند.