شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#اتحادیه اروپا#افغانستان#سیاست خارجی

جوزف بورل:

سقوط افغانستان ناشی از شکست دستگاه اطلاعاتی بود

سقوط افغانستان ناشی از شکست دستگاه اطلاعاتی بود

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با توصیف وقایع اخیر افغانستان به کابوس و فاجعه، دلیل اصلی سقوط این کشور را ضعف دستگاه های اطالاعاتی و برآورد اشتباه آنها دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی سخنانی، با تشبیه وقایع و تحولات افغانستان کابوس و فاجعه، سقوط این کشور به دستان طالبان را ناشی از شکست دستگاه ها و سرویس های اطلاعاتی در پیش بینی بازگشت طالبان به قدرت دانست.

بر اساس این گزارش، بورل همچنین با ارائه گزارشی به پارلمان اروپا، از بازگشت ۱۰۶ نفر از کارکنان اتحادیه اروپا از افغانستان و فرود هواپیمای حامل آنها به شهر مادرید اسپانیا خبر داد.

لازم به ذکر است، جوزف بورل، روز ۲۵ مرداد ماه نیز با انتشار پیامی توئیتری از برگزاری جلسه اضطراری وزرای خارجه منطقه یورو با هدف بررسی وضعیت به وجود آمده در افغانستان خبر داد.

بر اساس این گزارش، بورل اعلام کرده که این جلسه به صورت ویدئو کنفرانس برگزار خواهد شد و نخستین جلسه اضطراری وزرای خارجه اتحادیه اروپا با موضوع ارزیابی وضعیت فعلی افغانستان خواهد بود.

بورل در پیام خود نوشت: افغانستان بر سر دوراهی قرار دارد. پای امنیت و آسایش شهروندان این کشور و همچنین امنیت بین‌المللی در میان است.