«حسین حاتمی»، دبیر کمیسیون اجتماعی و نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در خصوص لیست ارائه شده رئیس جمهور به مجلس اظهار کرد: کابینه آقای رئیسی یک سری ویژگی های مثبتی دارد، گزینه های مجرب در کنار طیفی از مدیران جوان که در معرض ارائه برنامه های جدید و تحولی هستند در داخل این لیست حضور دارند. نمایندگان اساسا این مدت در فراکسیون ها، کمیسیون ها و مجامع داخلی مجلس به هر نحوی با این گزینه ها مراودات و گپ و گفتهایی داشتند و برنامه ها و دیدگاه های وزرای پیشنهادی را شنیدند و نقطه نظرات و دغدغه های خود را انتقال دادند. از امروز کمیسیون ها نظرات خود را جمع بندی می کنند و به هیات رئیسه مجلس ارائه می دهند تا در صحن به نیابت از اعضای کمیسیون توسط سخنگوی  کمیسیون ها در قالب نظر اجماعی کمیسیون گفته شود.

او افزود: ارائه دیدگاه اجماعی  کمیسیون نافی  دیدگاه فردی نمایندگان در صحن نخواهد بود و نماینده ورای دیدگاه کمیسیونی خود می تواند به عنوان مخالف و موافق ثبت نام کند و مباحث چالشی و یا ملاحظه و رفع ابهام در صحن مطرح کند. 

حاتمی اضافه کرد: به نظر من کابینه آقای رئیسی هم ویژگی های مثبت و هم نقطه نظرات مثبتی در آن است و هم مسیر خوبی را می شود از این کابینه ترسیم کرد. میانگین سنی کابینه تا حدی پایین می آید و لایه جدیدی از مدیران در سطح کلان کشور و  وزارتخانه ها شکل خواهد گرفت یعنی نوعی پوست اندازی لایه اول مدیران را ما با این کابینه می توانیم تجربه کنیم این نکات مثبت کابینه می تواند باشد.

او تصریح کرد: چیزی که مجلس را دغدغه مند کرده این است که احیانا در داخل دولت تفکری شکل بگیرد که طیف وسیعی از نمایندگان  که  با دویست و چند امضاء از آقای رئیسی اعلام حمایت کردند، هم پیمانی و هم سویی در آن مقطع که ناشی از یک ضرورت سیاسی بود شان نظارتی مجلس را کمرنگ کند و در درون دولت این دیدگاه شکل بگیرد که مجلس از خود ما است و هر کاندیدا یا وزیر پیشنهادی می تواند رای بیاورد. مجلس ابزار نظارتی و قانونی خود را دارد و این وظیفه را سختگیرانه هم‌ در مرحله رای اعتماد و هم بعدا در قالب نظارت مستمر ایفا  خواهد کرد.

او با بیان اینکه حتی اگر در حد شائبه باشد که مجلس از خود ما است و این به کمرنگ شدن نقش نظارتی مجلس بیانجامد می تواند، دستاورد چندین ده ساله ملت ما را در مسیر تحقق مردم سالاری  دینی کمرنگ کند، گفت: ما این را به صلاح و صواب مملکت نمی دانیم و کم توجهی و کم اثر دانستن مجلس و در راس امور ندانستن مجلس بر خلاف منویات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی  و مقام معظم رهبری و بازگشت به دوران ما قبل مشروطه را در ذهن ها تداعی می کند که نباید این تفکر  در بدنه دولت شکل بگیرد.۷