شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#سوریه#عراق#عاشورای حسینی

سید حسن نصرالله در روز عاشورا:

رویارویی با رژیم صهیونیستی در راس اولویت های ماست/ چشم‌ها به اشغالگری آمریکا در عراق و سوریه دوخته شده است

آغاز سخنرانی سید حسن نصرالله

دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان، امروز، در سخنرانی خود به مناسبت عاشورای حسینی تأکید کرد که رویارویی با رژیم غاصب صهیونیستی در صدر اولویت‌ مقاومت قرار دارد.

به گزارش مشرق، سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان، امروز (پنجشنبه)، به مناسبت بزرگداشت سالروز شهادت امام حسین (ع) و یاران ایشان سخنرانی خود آغاز کرد.

دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان سخنرانی خود را ابتدا با عرض تسلیت به پیامر اکرم اسلام (ص)، حضرت امیر مؤمنان (ع)، حضرت فاطمه (س)، امام حسن (ع) وائمه اطهار علیهم السلام آغاز کرد.

سید حسن نصرالله سپس به موضوع فلسطین پرداخت و گفت: «عاشوراء حسین (ع) پیامی است به تمام شرافتمندان جهان برای ایستادگی در کنار ملت مظلوم فلسطین و مردم این کشور».

دبیرکل حزب‌الله ادامه داد: «رویارویی با رژیم صهیونیستی که فلسطین و بخش‌هایی از اراضی عربی در سوریه و لبنان را غصب کرده است، در صدر اولویت‌های ما قرار دارد. ما شما را به ایستادگی در کنار ملت فلسطین در کرانه باختری، نوار محاصره‌شده غزه و اردوگاه‌های آورگان دعوت می‌کنیم؛ بار دیگر شما را به باز پس گیری حق ملت فلسطین و پس گرفتن سرزمین آن‌ها از نهر تا بحر دعوت می‌کنیم. ما به روزی چشم دوخته‌ایم که اشغالگران صهیونیست سرزمین فلسطین را ترک می‌کنند چرا که این پایان هر اشغالگری است».

سید حسن نصرالله ادامه داد: «در برابر تهدیدهایی که قدس و مقدسات [اسلامی] با آن مواجه است، ما خواهان ایجاد معادله‌ای منطقه‌ای هستیم که از قدس و مقدسات پاسداری کند. ما می‌خواهیم که پاسداری از مقدسات مأموریت تمام محور مقاومت باشد نه فقط فلسطینیان».

دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان در ادامه اظهار داشت:‌ «ما بار دیگر از گروه‌های عراقی بابت اظهار آمادگی‌شان برای پاسداری از مقدسات فلسطین تشکر می‌کنیم. صهیونیست‌ها به شدت از مقاومت عراق و هرگونه نقش عراق در جنگی بزرگ آینده هراس دارند. همکاری گروه‌های مقاومت در منطقه در کنار مقاومت فلسطین امید آزادسازی فلسطین را بیشتر خواهد کرد».

سید حسن نصرالله افزود: «در عاشورای حسینی، طبیعی است که در صدد رد طرح هژمونی و سلطه‌طلبی آمریکا برآییم. آمریکا در رأس سرکشی‌ها، ظلم‌ها و به بردگی کشاندن‌ها در جهان قرار دارد. بایست نعمت‌های منطقه و تمام آنچه در آن است، به دور از تمام اشکال همینه و غارت آمریکا و تنها برای ملت‌های آن باشد. حاکمیت منطقه باید به دست مردمانش باشد و همچنین آب، نفت و خاک این سرزمین‌ها».

دبیرکل حزب‌الله بیان کرد:‌ «در عراق، به برکت خون شهیدان ابو مهندی المهندس و حاج قاسم سلیمانی تصمیم گرفته شده است که نیروهای رزمی آمریکا خاک عراق را تا پایان سال ترک کنند. پس از شکست آمریکا در افغانستان، اکنون چشم‌ها به اشغالگری آمریکا در عراق و سوریه دوخته شده است. تصمیم عراق در خصوص خروج نیروهای نظامی آمریکا از این کشور، یک دستاورد بزرگ است. عراقی‌ها باید مسئله مستشاران و نیروهای آموزشی آمریکا را نیز با نگاه به تجربه افغانستان در نظر بگیرند».

منبع: فارس