شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تاریخ#سال جاری

تاریخ پرواز فضایی بعدی بلواوریجین مشخص شد

تاریخ پرواز فضایی بعدی بلواوریجین مشخص شد

شرکت "بلواوریجین" اخیرا اعلام کرد تاریخ ۲۵ اوت سال جاری میلادی زمان پرواز بعدی موشک زیرمداری نیوشپرد آنها است، البته گفتنی است برخلاف آخرین پرواز شرکت "بلواوریجین"، این پرواز بدون سرنشین خواهد بود.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، این ماموریت بدون سرنشین قرار است ۲۵ اوت ساعت ۹:۳۵ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی (۱۸:۰۵ به وقت تهران) از پایگاه پرتاب وست تگزاس بلواوریجین انجام شود.

افراد علاقه مند می‌توانند پوشش زنده این ماموریت را از سایت اسپیس یا مستقیماً از سایت شرکت بلواوریجین تماشا کنند.

پرواز فضایی هفته آینده هفدهمین پرواز فضایی شرکت بلواوریجین و اولین پرواز پس از اولین مأموریت سرنشین دار این شرکت که در ۲۰ ژوئیه انجام شد، خواهد بود.

۲۰ ژوئیه "جف بزوس" به همراه سه مسافر دیگر با موشک "نیوشپرد" شرکت "بلواوریجین" به فضا رفتند و پس از دقایقی ماندن در گرانش صفر به زمین بازگشتند. در این سفر والی فانک ۸۲ ساله به عنوان مسن‌ترین فضانورد، اولیور دیمن ۱۸ ساله به عنوان جوان‌ترین مسافر فضا و مارک بزوس برادر جف بزوس، او را در این سفر همراهی می‌کردند.

جف بزوس و همراهانش پس از حدود ۱۰ دقیقه به زمین بازگشتند. چتر نجات کپسول آن‌ها باز شد و این کپسول با سرعت ۱۶ متر بر ساعت کاهش ارتفاع داده و در صحرای تگزاس فرود آمد. آن‌ها در این سفر برای لحظاتی بی‌وزنی و گرانش صفر را تجربه کردند.

چندی پیش نیز ریچارد برانسون، میلیاردر و کارآفرین انگلیسی با فضاپیمای شرکت ویرجین گلکتیک که متعلق به خودش است، در قالب اولین پرواز توریستی، به فضا رفت و گرانش صفر را تجربه کرد.

مأموریت ۲۵ اوت که با نام NS-۱۷ شناخته می‌شود، بدون سرنشین خواهد بود، اما موشک نیو شپرد خالی نخواهد بود؛ چراکه به گفته نمایندگان این شرکت این کپسول حامل ۱۸ محموله تجاری که ۱۱ مورد از آنها برای ناسا است، خواهد بود. علاوه بر این هزاران کارت پستال که توسط کودکان به بنیاد خصوصی بلواوریجین موسوم به "Club for the Future" ارسال شده، از موارد داخل این موشک خواهد بود.

علاوه بر این، قسمت بیرونی کپسول مجهز به فناوری‌های جدید (آزمایش نمایشی حسگر از مدار خارج کردن و فرود) ناسا است که این مجموعه‌ از فناوری‌ها برای کمک به فرود دقیق‌تر فضاپیماها بر روی ماه و دیگر اجرام کیهانی طراحی شده است.

علاوه بر موارد ذکر شده در ماموریت NS-۱۷ کار هنری سه لتی اثر "آمواکو بوآفو" نیز حضور خواهد داست. این اثر هنری به عنوان بخشی از برنامه هنری "Uplift Aerospace’s Uplift" خلق شده است.

انتهای پیام