شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بحرین

آیت الله عیسی قاسم:

جنگ مذهبی در بحرین نیست/ مجالس عزای حسینی برقرار خواهد ماند

جنگ مذهبی در بحرین نیست/ مجالس عزای حسینی برقرار خواهد ماند

رهبر شیعیان بحرین با اشاره به اینکه در این کشور جنگ مذهبی جریان ندارد، گفت: محدودیت های موجود در راستای جنگ سیاسی است. با همه این محدودیتها مجالس عزای حسینی برقرار خواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، آیت الله عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین طی سخنانی در مراسم شب عاشورا گفت: امت اسلامی در حال حاضر دچار حالت دودستگی آشکار میان دو جبهه است؛ جبهه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی که رهبری آنرا آمریکا بر عهده دارد و جبهه دیگری جبهه مقاومت است که ارزش های اسلامی را درک می کند و اجازه پیروزی به یزید زمان یعنی آمریکا را نمی دهد.

وی در ادامه افزود: جنگ مذهبی در بحرین وجود ندارد.

آیت الله شیخ عیسی قاسم تاکید کرد: محدودیت هایی که علیه برگزاری مراسم عاشورا و نمادهای عاشورایی وجود دارد جنگ سیاسی است نه مذهبی.

رهبر شیعیان بحرین اعلام کرد: مجالس عزای حسینی با وجود همه محدودیت ها برقرار خواهد ماند.

چند روز قبل علمای بحرین با صدور بیانیه ای، اقدامات کورکورانه حکومت این کشور را برای جلوگیری از برگزاری مراسم عزاداری محکوم کرد.

در بیانیه علمای بحرین آمده است: اقدامات حکومت بحرین در خصوص جلوگیری از برگزاری مراسم عزاداری، اقداماتی کورکورانه است که به تدابیر احتیاطی پزشکی هیچ گونه ارتباطی ندارد و هیچ توضیح منطقی جز سیاست فرقه ای و هدف گیری سیستماتیک امور مذهبی، که هرساله شاهد تشدید روند آن هستیم، ندارد.

علمای بحرین افزودند: هدف از چنین اقداماتی تحمیل سلطه سیاسی بر ویژگی های مذهب و عقیده و عقاید دینی در راستای قانونی کردن آن بر اساس دستورالعمل ها و خواسته های ظالمانه رژیم و مصادره فضای محدود باقی مانده برای برگزاری مناسک دینی است در حالی که این موضوع مبالغه در فساد و اوج بی عدالتی و استبداد است وإلا اهتزاز پرچم حسین(ع) و یا پلاکاردی با محتوای دینی چه آسیبی به حکمرانی و قلدری دیوانه وار رژیم بحرین می رساند و اصلا چه ارتباطی با کرونا دارد؟

این علما با اشاره به اینکه چرا رژیم بحرین به بهانه اقدامات پیشگیرانه از کرونا در برابر برگزاری مراسم عزاداری محدودیت ایجاد می کند و اقدام به احضار موکب داران ومسئولان حسینیه ها می کند، تاکید کردند: اگر در تعقیب تخلفات پزشکی صادق هستید، آن را در روز روشن در اماکن دیگری که می شناسید، جستجو می کردید.

درپایان این بیانیه آمده است: ما تعدی به مناسک دین و آزادی دینی را محکوم می کنیم و خواهان توقف فوری چنین تعدی ها و توقف سیاست سیستماتیک برای سرکوب دینی هستیم.