شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عاشورای حسینی

لبنان| آغاز مراسم عاشورای حسینی در ضاحیه جنوبی و سخنرانی سیدنصرالله


لبنان| آغاز مراسم عاشورای حسینی در ضاحیه جنوبی و سخنرانی سیدنصرالله

دبیر کل حزب‌الله امروز در مراسم بزرگداشت عاشورای حسینی در ضاحیه جنوبی بیروت، سخنرانی خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه المنار، مراسم بزرگداشت عاشورای حسینی که توسط حزب‌الله در محافل عزاداری مرکزی سازماندهی شده صبح امروز در ضاحیه جنوبی بیروت آغاز شد. این مراسم با سخنرانی «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله در ساعت 9 صبح به وقت بیروت پایان می‌یابد.

«حسین الحاج حسن» رئیس فراکسیون نمایندگان بعلبک در پارلمان لبنان در دهمین شب بزرگداشت مراسم سوگواری امام حسین (ع) در محفل عاشورایی حزب الله خواستار تشکیل سریع دولت برای جلوگیری از فروپاشی کشور و پس از آن حل بحران‌ها شد.

وی خطاب به مردم لبنان اظهار داشت، شما کمپین‌های رسانه‌ای و سیاسی برای دعوت به اصلاح نظام لبنان را به خاطر می‌آورید؛ زمانی که رئیس جمهور یکی از کشورهای بیگانه به لبنان آمده و خواستار اصلاح نظام لبنان تحت یک ابتکار شد همه آن را پذیرفتند اما این اصلاحات باید از مدت‌ها پیش آغاز می‌شد در حالی که بیشتر نیروهای سیاسی لبنان با آن مخالف بود.

این نماینده حزب الله افزود، نظام اقتصادی ما مملو از نقص و کمبود و خلاء ناشی از سیاست بدهی عمومی است که ما چه در پارلمان و چه در دولت به این ساختار رای منفی دادیم و علیه انحصارطلبی و مافیا که کشاورزی و صنعت و توسعه داخلی را به حاشیه راندند در سطح قانونی و سیاسی اقدام کردیم. همه می‌دانند که حزب الله مخالفت خود را با ساختار اقتصادی لبنان در همه دولت‌ها اعلام کرده است.

الحاج حسن تصریح کرد، یکی از مواردی که کشور را به وضعیت کنونی رسانده فساد است. حزب الله پرونده‌های فساد را با هزاران سند تهیه کرده و در اختیار پارلمان و قوه قضاییه و نهادهای نظارتی قرار داده اما در نهایت مرجعی که تصمیم می‌گیرد و حکم صادر می‌کند دستگاه قضا، و طرف‌هایی که این حکم را اجرا می‌کنند موسسات امنیتی و قضایی هستند. حزب الله وظایف قانونی و سیاسی و رسانه‌ای خود را انجام داده؛ اما مشکل در ساختار لبنان است.

وی تاکید کرد که یکی از عناوین بحران در لبنان از نتایج جنگ سوریه است و می‌بینیم که آمریکا و غرب و بعضی کشورهای عربی در تلاش برای نگه داشتن آوارگان سوری در لبنان و جلوگیری از بازگشت آنها به کشورشان هستند تا همچنان از این آواره‌ها به عنوان یک کارت سیاسی استفاده کنند.

رئیس فراکسیون نمایندگان بعلبک در ادامه گفت، آنچه که ما را به بحران کنونی رسانده محاصره و تحریم‌های آمریکاست؛ البته نه صرفا علیه حزب الله بلکه علیه کشور. هنگامی که آمریکایی‌ها دیدند مقاومت توانست پروژه آنها را در سال 2006 نابود کند و در جنگ سوریه کنار محور مقاومت و هم‌پیمانان خود باشد و زمانی که تحریم‌های مستقیم ایالات متحده مقاومت را تحت تاثیر قرار نداد؛ آمریکایی‌ها به سیاست فشار حداکثری علیه لبنان برای دستیابی به این اهداف روی آوردند: تضعیف قدرت لبنان، تعیین مرزهای دریایی لبنان و فلسطین اشغالی مطابق با طرح های آمریکایی- صهیونیستی، ابقای آوارگان سوری در لبنان، فریبکاری و تحت فشار قرار دادن لبنان برای مشارکت در پروژه ضد فلسطینی معامله قرن که سقوط کرده است، مجبور کردن لبنان به پیوستن به سازشکاران با رژیم صهیونیستی و مشارکت در نظام منطقه‌ای جدیدی که آمریکا و دشمن صهیونیستی را راضی می‌کند. البته تحقق هیچ یک از این موارد ممکن نیست.

وی اظهار داشت، برخی شبانه روز تلاش می‌کنند تا مقاومت را مسئول سقوط لبنان و پیامدهای آن بدانند؛ اما ما اجازه نمی‌دهیم که این اتهامات ساختگی و دروغین ما را تحت تاثیر قرار دهد. فساد موجود در لبنان به ساختار سیاسی کشور بر می‌گردد و ربطی به حزب‌الله ندارد و این آمریکایی‌ها هستند که جنگ در سوریه را آغاز کردند و نه حزب الله و حزب الله تنها در برابر تکفیری‌ها ایستاد.

این نماینده حزب الله تاکید کرد، هر کسی که بخواهد در کمپین اتهام زنی‌ها علیه مقاومت در زمینه فروپاشی کشور همسو با آمریکا و رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی عمل کند باید بداند که در صف آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها ایستاده است. سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله نیز اعلام کرد که برای کاهش پیامدهای بحران در بسیاری از زمینه‌ها مانند تامین کالاهای مصرفی و غذا و دارو و سوخت با جدیت و صادقانه عمل خواهد کرد.

«ایهاب حموده» نماینده فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان نیز اظهار داشت که اکنون دشمنان از روش‌های شیطانی معاویه و یزید برای تفرقه افکنی میان اعضای مقاومت استفاده می‌کنند. هر چند که سیاست‌های اشتباه از سال 1992 موجب به وجود آمدن بحران‌های متعدد لبنان تاکنون شده اما در حال حاضر دشمنان در حال سوء استفاده از این بحران‌ها برای قطع رابطه مقاومت و طرفداران آن هستند.

«ابراهیم الموسوی» دیگر عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان نیز تاکید کرد ما اکنون با نوع جدیدی از آسیب‌ها به نام محاصره و تحریم روبه‌رو هستیم. در اینجا باید فرصت عاشورا را غنیمت شمرده و از فداکاری امام حسین علیه السلام و اهل بیت ایشان درس بگیریم تا با روح و قلب خود استوار بمانیم و به یک پیروزی قطعی دست یابیم.

انتهای پیام/