«ابراهیم عزیزی»، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: بعد از تحلیف بنابر زمانبندی که مشخص شده بود یعنی مهلت دو هفته ای آقای رئیسی، رئیس جمهور به معرفی کابینه خود اقدام کردند و بعد از اعلام وصول اعضای کابینه در مجلس شورای اسلامی کار بررسی و نشست با وزرا را داشتند و عملا بعدازظهر روز شنبه تا امروز همه وزرای کابینه به کمیسیون های مجلس آمدند و دیدگاه ها و نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

او افزود: وزرا در برخی کمیسیون ها به صورت تخصصی به مدت دو ساعت و در کمیسیون های غیر تخصصی هم یک ساعت حاضر شدند. آقای امیرعبداللهیان که در واقع از وزرا تخصصی کمیسیون سیاست خارجی است در کمیسیون امنیت حاضر شدند و برنامه ها و راهبردهای خود را برای اداره، نظارت مهم و موثر و تاثیرگذار وزارت امور خارجه ارائه کردند.

عزیزی تصریح کرد: آقای امیرعبداللهیان از جمله چهره هایی هستند که وزارت امور خارجه را خوب می شناسند و با بدنه این وزارتخانه اشراف کافی دارند، سال های طولانی عمرشان را در این وزارتخانه سر کردند و با تحولات ریز و درشت این وزارتخانه آشنا هستند. از انتخاب های بسیار خوب آقای رئیسی معرفی امیرعبدالهیان به عنوان وزیر امور خارجه بوده و ما این اطمینان را داریم که وی با برنامه و کارنامه ای که داشتند و ارائه کردند می توانند منشا تحولات بسیار خوبی در وزارت امور خارجه باشند.

او متذکر شد: سرجمع هم آقای رئیسی افرادی را معرفی کردند که مجلس در حال بررسی سوابق، کارنامه و عملکرد آنها است و ان‌شاالله از شنبه هم بررسی در صحن آغاز می شود. ان شاالله که اکثریت دولت آقای رئیسی بتوانند رای اعتماد بگیرند و دولت بتواند کار خود را شروع کند؛ پیش بینی من این است که اکثریت کابینه رای اعتماد می گیرند.

این نماینده مجلس متذکر شد: قطعا مجلس محل تضارب آرا است. مجلس محل ظهور و بروز دیدگاه ها و تفکرات و نظرات مختلف است باید اجازه بدهیم در مجلس همه دیدگاه ها و نظرات مطرح شود. بیان همین دیدگاه ها و نظرات است که باعث می شود که یک تصمیم خوب گرفته شود. انسانی که منطق دارد که دیگر نباید فریاد باشد. می شود با منطق حرف زد و گفتگو کرد و با منطق و استدلال می شود افراد را پای تصمیم آورد. ان شاالله فضای مجلس در رابطه با رای اعتماد  یک فضای منطبق با شعون مجلس و دولت خواهد بود. 6