کریم امیری، معاون دفتر بهداشت بیماری های دام در گفت‌وگو با خبرنگار برنا درباره توصیه های ذبح دام تحت عنوان نذری در روز های تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: بهتر ذبح قربانی در این روزها انجام نشود چراکه شرایط هوا به طوری که شیوع بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو زیاد است و در این فصل هنوز فروکش نکرده است.

او با بیان اینکه زمانی بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو شایع نمی شود چرا که شرایط جوی رو به سرما است، افزود: این بیماری توسط کنه ها انتشار پیدا می کند و توصیه می شود دسته های سینه زنی، گوشت نذری مد نظر خود را از مراکز معتبر تهیه کنند و لازم نیست که حتما جلوی دسته های هیئت قربانی انجام شود.

امیری ادامه داد: طبق روال سال های گذشته در ایامی مانند عید قربان و ماه محرم شهرداری مراکزی را معرفی می کند تا هموطنان برای تهیه قربانی از جمله گوشت گوسفند، گاو، گوساله و... به آن جا مراجعه کنند چرا که این مراکز تاحدودی مطمئن هستند.

معاون دفتر بهداشت بیماری های دام گفت: لازم است هموطنان از مراجع غیر معتبر دام مورد نظر خود را تهیه نکنند.

امیری با بیان اینکه به دلیل شرایط کرونا قانونی ذبح قربانی در محیط ممنوع است اما برخی از افراد اقدام به چنین کاری می کنند، افزود: خوشبختانه بعد از عید قربان افزایشی در موارد تب خونریزی دهنده کریمه کنگو نداشتیم که شاید دلیل آن به خاطر این باشد که مردم به دلیل کرونا بسیاری از مسائل بهداشتی را رعایت می کنند.

انتهای پیام/3