شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عزاداران حسینی#تعداد

گزارش اختصاصی تسنیم از حمله پلیس هند به عزاداران حسینی در کشمیر+فیلم


گزارش اختصاصی تسنیم از حمله پلیس هند به عزاداران حسینی در کشمیر+فیلم

تعداد زیادی از عزاداران کشمیری پس از استفاده نیروهای هندی از گاز اشک آور و گلوله‌های ساچمه‌ای با هدف خنثی کردن راهپیمایی سنتی هشتم محرم، به شدت زخمی شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم در کشمیر، پلیس در کشمیر تحت کنترل هند از خشونت زیادی علیه عزاداران شیعه استفاده کرد و مانع از برگزاری مراسم محرم در سرینگر، پایتخت منطقه مورد مناقشه شد.

شمار زیادی از عزاداران کشمیری پس از استفاده نیروهای هندی از  گاز اشک آور و گلوله‌های ساچمه‌ای با هدف خنثی کردن راهپیمایی سنتی هشتم محرم، به شدت زخمی شدند.

یکی از عزاداران در همین رابطه به خبرنگار تسنیم گفت: این ممنوعیت کاملاً غیرقابل توجیه و غیرقابل تحمل است. هر دو حقوق دینی و انسانی ما توسط دولت با استفاده از زور نقض می شود. اگر مقامات فکر می کنند که با استفاده از زور می توانند ما را به قتل برسانند، در اشتباه هستند. ما و حسینی هستیم و علیه ظلم و ستم قیام می کنیم.

 

یک عزادار دیگر نیز تاکید کرد: هر سال دولت ما را از برپایی موکب محرم در مرکز شهر سرینگر منع می کند در حالی که همین دولت همه نوع مقدمات را برای زیارت سالانه هندوها در اینجا انجام می دهد. این بی عدالتی بزرگ است.

برگزاری مراسم عزاداری حسینی در کشمیر همیشه یک مساله حساس سیاسی بوده است و بیش از 30 سال است انجام این مراسم در جامو و کشمیر ممنوع شده است.  اما بر اساس گزارش رسانه‌ها، در ماه جاری (اوت) مقامات محلی جامو و کشمیر تصمیم گرفتند این ممنوعیت را لغو کنند و بر اساس منطقه اجازه برگزاری مراسم محرم را بدهند.  

به گفته منابع آگاه، نگرانی مقامات دولتی از تبدیل شدن این اجتماع‌ها به راهپیمایی‌های ضد هند و سر دادن شعارهای آزادی خواهانه سبب شده است که برگزاری مراسم محرم در کشمیر ممنوع شود. پلیس جامو و کشمیر سال گذشته نیز با برگزاری دسته‌های عزاداری حسینی در کشمیر مخالفت کرد و با حمله به این دسته‌ها تعدادی از عزاداران را بازداشت نمود. 

انتهای پیام/