شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#کاخ سفید#واشنگتن#رئیس‌جمهور#مقامات

نخست‌وزیر اسرائیل هفته آینده به واشنگتن سفر می‌کند

اسرائیل

یک رسانه آمریکایی به نقل از مقامات این کشور گزارش داد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هفته آینده در کاخ سفید با رئیس‌جمهور آمریکادیدار خواهد کرد.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری اکسیوس چهارشنبه شب به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که نفتالی بنت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پنج‌شنبه آینده در کاخ سفید با جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا که این روزها پس از خروج مفتضحانه نیروهای آمریکایی از افغانستان و تصرف کابل توسط طالبان با بزرگترین بحران سیاست خارجی آمریکا طی چند دهه اخیر دست‌وپنجه نرم می‌کند، دیدار خواهد کرد.

نفتالی بنت در یک نشست خبری ضمن تأیید خبر سفر خود به واشنگتن اعلام کرد که «ایران» موضوع اصلی دیدار وی با جو بایدن خواهد بود.

پایگاه خبری اکسیوس در گزارش خود از دیدار هفته آینده نفتالی بنت با جو بایدن در کاخ سفید یادآور شده است: بنت احتمالاً اولین مقام بلندپایه خارجی خواهد بود که طی این لحظه سایگون [اشاره به شکست مفتضحانه آمریکا در افغانستان و تصرف کابل توسط طالبان که با شکست آمریکا در جنگ ویتنام و سقوط شهر سایگون مقایسه می‌شود] با جو بایدن دیدار می‌کند.

پیش از این مقامات آمریکایی و صهیونیستی تلاش کرده بودند که دیدار بایدن و نفتالی بنت در ماه ژوئیه (ماه گذشته میلادی) انجام شود، اما به دلیل «پر بودن برنامه بایدن»، «شرایط دشوار نفتالی بنت در حوزه سیاست داخلی» و «افزایش آمار مبتلایان به کووید-۱۹» این دیدار به تعویق افتاده و به ماه آگوست موکول شده است.

به نوشته پایگاه خبری اکسیوس، مقامات رژیم صهیونیستی تاکنون محتاطانه رفتار کرده و تلاش کرده‌اند که به‌صورت علنی از دولت بایدن انتقاد نکنند، اما چندین نفر از مقامات ارشد این رژیم به خبرنگار اکسیوس در سرزمین‌های اشغالی گفته‌اند که شکست اطلاعاتی بزرگ آمریکا [در افغانستان] آنها را سراسیمه کرده است.

این مقامات رژیم صهیونیستی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری اکسیوس ابراز امیدواری کرده‌اند که شکست آمریکا در افغانستان، دولت بایدن را برای تجدید نظر در سیاست‌های خود برای خارج کردن احتمالی نیروهای آمریکایی از عراق و سوریه مجاب کند.

منبع: تسنیم