شهر خبر

الجمهوریه:

احتمالا در اوایل هفته آتی از دولت جدید لبنان رونمایی می‌شود

احتمالا در اوایل هفته آتی از دولت جدید لبنان رونمایی می‌شود

یک روزنامه لبنانی با تأکید بر اینکه رایزنی ها برای تشکیل دولت لبنان سازنده بوده است، اعلام کرد: احتمال اینکه در اوایل هفته آتی از دولت جدید لبنان رونمایی شود، زیاد است.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه «الجمهوریه» لبنان در مطلبی رایزنی ها برای تشکیل دولت جدید این کشور را مثبت و سازنده ارزیابی کرد. این روزنامه نوشت: احتمال اینکه در اوایل هفته آتی از دولت جدید لبنان رونمایی شود، زیاد است.

بر اساس این گزارش، روزنامه مذکور در مطلب خود آورده است: پست‌های حساس و کلیدی توزیع شده و اسامی آن شخصیت های متصدی آنها به غیر از نام مطرح شده برای وزارت کشور که توافقی خواهد بود، مشخص شده است.

روزنامه الجمهوریه عنوان کرده است: اگر در لحظات آخر اتفاق خاصی رخ ندهد، امکان تشکیل قریب الوقوع دولت لبنان وجود دارد. گفتنی است، طی روزهای گذشته سلسله رایزنی‌های فشرده‌ای میان طرف‌های مختلف لبنانی برای تشکیل دولت جدید این کشور انجام شده است.

در این میان، «نجیب میقاتی» نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه و «میشل عون» رئیس جمهور این کشور طی چند نوبت با یکدیگر دیدار و گفتگو کرده اند. آخرین اخبار حاکی از آن است که روند گفتگوها میان طرف‌های مختلف به ویژه میان میقاتی و عون مثبت و سازنده بوده است.

در همین ارتباط، نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه لبنان پس از آخرین دیدار خود با رئیس جمهور این کشور، طی سخنانی تصریح کرد: «دیدار با رئیس جمهور عون مثبت بود و امیدوارم کابینه جدید را به زودی ببینیم. ما مُجدانه تلاش می‌کنیم همه موانع بر سر راه تشکیل کابینه را برداریم. تشکیل دولتی که بتواند همه توازن‌ها را مدنظر قرار دهد، کمی به زمان نیاز دارد. اکنون فاصله کمی تا تشکیل دولت لبنان داریم».