«جلال میرزایی»، نماینده مجلس دهم، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با الزام انتخاب افراد کارامد برای کابینه توسط آیت الله رییسی گفت: من بعید می دانم که توصیه رهبری این باشد که مجلس وظیفه اصلی خود را نادیده بگیرد و به سوابق، تجارب و پیشینه وزرا توجه نکند و به راحتی از آنها عبور کند. اگر قبول داریم شرایط کشور دشوار و سخت است و به تصمیمات درست نیاز است پس باید از مجلس انتظار داشته باشیم که دقت کند و به افرادی که توانمند هستند، رای بدهد.

نماینده ادوار مجلس تاکید کرد: بارها و بارها آقای رییسی نشان داده که به سهم خواهی ها توجه نمی کند و آگاهان سیاسی و کسانی که در این مدت کنش ها و واکنش ها را دیده اند می دانند که آقای رییسی تاثیری نپذیرفته و در ادامه هم بعید است که بخواهد با اعمال فشار به کسی سهم بدهد و به همین صورت عمل خواهد کرد. مجلس باید به این نکته نگاه کمک کند تا افراد توانمندتری جایگزین شوند.

ا‌و در مورد انتخاب حسین امیر عبدالهیان برای سِمَت وزارت خارجه در دولت سیزدهم گفت: آقای رییسی اعلام کردند که اولویت ایشان در وزارت خارجه ارتباط با همسایگان است برای رسیدن به این هدف باید فردی انتخاب شود که در منطقه خدمت کرده و منطقه و دولت های منطقه را می شناسد؛ آقای عبداللهیان این ویژگی‌ها را دارد ایشان مدتی سفیر ایران در عراق بود مدتی در مصر بود و معاون وزارت خارجه بوده و در ارتباط با منطقه، رفت و آمدهای زیادی داشته است. آقای امیر عبداللهیان برای پیگیری سیاست های آقای رییسی فرد مناسبی است.