شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آیت الله#تاریخ

تجلیل جالب توجه آیت الله العظمی سبحانی از استاد فقید تاریخ اسلام

تجلیل جالب توجه آیت الله العظمی سبحانی از استاد فقید تاریخ اسلام

ایسنا/قم حضرت آیت الله سبحانی به مناسبت درگذشت مورخ حوزوی حجت الاسلام والمسلمین مهدی پیشوایی پیام تسلیتی صادر کردند.

آیت الله العظمی سبحانی به مناسبت درگذشت مورخ حوزوی حجت الاسلام والمسلمین مهدی پیشوایی  پیام تسلیتی صادر کرد که متن آن به  این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

به مناسبت  شهادت سیدالشهداء و یاران و فرزندان عزیزش در همه جا شیعیان بلکه کلیه کسانی که حب اهل بیت(ع) در دل دارند سوگوارند و واعظان و مداحان مصائب آن حضرت را بازگو می کنند سلام بر آن حضرت و یاران و فرزندانش.

ولی در این ایام، حوزه علمیه با فقدان نویسنده بزرگوار، عالم فاضل، متقی و پرهیزگار روبرو شده و قلوب آنان را مالامال از حزن و اندوه نمود.

این شخصیت بزرگوار محقق عالیقدر حجت الاسلام والمسلیمن جناب آقای حاج شیخ مهدی پیشوایی است.

فقید سعید دارای آثار علمی ارزشمندی است که هم اکنون کتاب سیره پیشوایان او از کتابهای درسی حوزه علمیه می باشد او در تاریخ استاد کم نظیری بود و در مسائل تاریخی تحقیقات عمیقی داشت و سوالهای تاریخی را که از گوشه و کنار به حوزه می رسید پاسخگو بود.

این عزیز از دست رفته سالیان درازی مدیریت علمی مجله مکتب اسلام را عهده دار بوده که حق عظیمی بر مجله و خوانندگان داشت.

اینجانب این مصیبت را به حوزه های علمیه، به خصوص حوزه علمیه قم و اساتید بزرگوار تسلیت گفته و از خداوند برای آن بزرگوار علو درجه و برای بازماندگان، صبر جمیل خواهانم.

به زودی در خود مجله مکتب اسلام، شرح مفصلی از ایشان و خدمات ارزشمند او نوشته می شود و حقی که بر گردن همگان دارند ادا گردد.

انتهای پیام