شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#ترکیه#اردوغان#بایدن

سفارت آمریکا تفاهم بایدن و اردوغان درباره پناهندگان افغانستانی را تکذیب کرد


سفارت آمریکا تفاهم بایدن و اردوغان درباره پناهندگان افغانستانی را تکذیب کرد

سفارت آمریکا در ترکیه طی بیانیه‌ای هرگونه تفاهم بین اردوغان و بایدن درباره اعزام پناهجویان افغانستانی به ترکیه را تکذیب کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، سفارت آمریکا در ترکیه طی بیانیه ای اظهارات مطرح شده درباره توافق ترکیه و آمریکا درباره پناهجویان افغانستانی را تکذیب و اعلام کرد: بین روسای جمهوری بایدن و اردوغان هیچگونه تفاهم یا بده بستانی درباره پناهجویان افغانستانی وجود ندارد و این ادعاها تماماً بی اساس است.

برخی گروهها و جریانات سیاسی مخالف حزب حاکم از جمله کمال کلیچدار اوغلو رهبر حزب جمهوری خلق عنوان کرده بودند که اردوغان با بایدن درباره موج آوارگان افغانستانی به ترکیه گفتگو کرده و با وی به تفاهماتی رسیده است اما این موضوع را از مردم ترکیه پنهان می کند.

تحولات افغانستان و به راه افتادن موج جدید آوارگان به سوی ترکیه باعث اختلافات مجدد احزاب و جریانهای سیاسی در ترکیه شده است. در حالیکه برخی جریانات از جمله حزب حاکم معتقد به نقش آفرینی در افغانستان هستند، احزاب مخالف معتقدند که ترکیه در افغانستان منافعی ندارد و باید با خارج کردن نیروهای نظامی این کشور از افغانستان، مانع ورود موج آوارگان به ترکیه شد.

 

انتهای پیام/