شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قره باغ#مسکو#نخست وزیر#ارتباطات

ازسر گیری فعالیت گروه کاری سه‌جانبه درباره قره باغ در مسکو


ازسر گیری فعالیت گروه کاری سه‌جانبه درباره قره باغ در مسکو

گروه کاری سه‌جانبه روسیه-ارمنستان-آذربایجان در سطح معاونین نخست وزیر سه کشور روز گذشته در نشست خود در مسکو روند اجرای توافقات برای از سر گیری ارتباطات اقتصادی و حمل و نقل در منطقه قره باغ کوهستانی را بررسی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، نمایندگان رسمی روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان فعالیت گروه سه‌جانبه کاری درباره قره باغ را از سر گرفته و روز سه‌شنبه در نشستی در مسکو به بررسی دورنمای از سر گیری ارتباطات اقتصادی و حمل و نقلی در منطقه قره باغ کوهستانی پرداختند.

طبق اطلاعات منتشره در سایت رسمی دولت روسیه، در این نشست که در سطح معاونین نخست وزیر سه کشور برگزار شد، طرفین به بررسی و تبادل نظر در خصوص روند اوضاع کنونی و دورنمای تحقق توافقات صورت گرفته بین رئیس جمهوری روسیه، رئیس جمهوری آذربایجان و نخست وزیر ارمنستان در ماه ژانویه سال 2021 درباره منطقه قره باغ کوهستانی، از جمله احیای ارتباطات حمل و نقلی در این منطقه پرداختند.

ولادیمیر پوتین، الهام علی‌اف و نیکول پاشینیان در ماه ژانویه در دیداری سه‌جانبه در مسکو توافق کرده بودند که گروه کاری در سطح معاونین نخست وزیر روسیه-ارمنستان-آذربایجان به منظور حل و فصل مشکلات مربوط به عادی سازی اوضاع و از سر گیری ارتباطات اقتصادی و حمل و نقل در منطقه قره باغ کوهستانی تشکیل شود. نخستین نشست این گروه در  اواخر همان ماه ژانویه سال جاری میلادی برگزار شده بود.

انتهای پیام/