شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اصلاح‌طلب#کرونا#اصلاح طلب

ویژه‌های مشرق

عبدی: کشته‌های کرونا نتیجه خوشبینی بیش از حد به تولید داخل است/ ردپای جاسوس فراری در یک رسانه اصلاح‌طلب

ویژه ها

همصدایی رسانه اصلاح طلب با یک رسانه ضدایرانی در رپورتاژ برای یک جاسوس فراری، قابل تأمل و البته قابل پیگیری است.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** عبدی: کشته های کرونا نتیجه خوش‌بینی بیش از حد به تولید داخل است

روزنامه اعتماد در یادداشتی با عنوان «نمایشی شدن علم» به قلم «عباس عبدی» فعال اصلاح طلب نوشت:«آمار فوتی‌ها و مبتلایان به کرونا روز به روز در حال افزایش است و متأسفانه باید گفت که فوتی‌های این موج اخیر با موارد قبلی نیز فرق می‌کنند. نه تنها تعداد آن افزایش یافته، بلکه افراد جوان‌تر را بیشتر دچار فوت کرده است...پس می‌توان گفت که راه‌حل اصلی در مواجهه با کرونا تأمین واکسن بود. چرا این کار صورت نگرفت؟ شاید به اثر تحریم بتوان اشاره کرد. ولی به نظر می‌رسد که علت اصلی خوش‌بینی بیش از حد به تولید داخل بود».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«اکنون آنچه که مردم را عذاب می‌دهد، فقط فوت عزیزانشان نیست. همه می‌میریم، آنچه که بدتر است احساس بی‌مسوولیتی آشکار در برابر جان مردم بود...ایراد دوم که خیلی مهم‌تر است، نمایشی شدن علم و پیشرفت است...توسعه و پیشرفت علمی باید با نیت خیر عمومی باشد و نه نمایش برابر دیگران و اینکه ما هم اینها را داریم. یا اینکه بارها بگویید به امریکا هم واکسن می‌دهیم!!».

روزنامه اعتماد در این یادداشت تاکید کرد:«هر روز وعده جدیدی داده می‌شود. مخالفان خود را متهم به خودکم‌بینی کرده و با کلمات زشت می‌نوازند. هر روز نمایش پشت نمایش. گویی که تولید واکسن و پیروزی تولیدکنندگان مساله اصلی است و نه درمان مردم. یا اینکه بگوییم ما هم جزو واکسن‌سازهای جهان هستیم! نمایشی شدن علم و پیشرفت موجب سیاسی شدن آن نیز می‌شود».

عبدی: کشته‌های کرونا نتیجه خوشبینی بیش از حد به تولید داخل است/ ردپای جاسوس فراری در یک رسانه اصلاح‌طلب

عباس عبدی همان شخصی است که پیش از این مدعی شده بود که «الگوی پیشرفت ایران در ۵۰ سال آینده، خیالی است»!

در حقیقت عبدی و همفکران وی هر آنچه موجب عقبگرد در کشور می‌شود را تمجید و هر آنچه موجب پیشرفت در کشور می‌شود را تحقیر می‌کند.

در روزهای گذشته یکی از فعالین فضای مجازی در مطلبی نوشت:«برکت که تولید شد، تازه آمریکا تحریم واکسن رو برداشت که بتونیم وارد کنیم و این برای چشم های بینا یعنی، برکتِ تولید، برداشته شدن تحریم هاست».

همچنین یکی از فعالین رسانه ای در مطلبی نوشت:«از یک تاریخ واردات واکسن سه برابر شد. از کی؟ ۲۴ خرداد برکت مجوز گرفت. سه روز بعد آمریکا تحریم صادرات واکسن به ایران را برداشت. طی ۶ ماه، ۶ میلیون واکسن وارد و بعد از حذف تحریم، شد ۱۸میلیون. یعنی هم تولید را رونق داد و هم تجارت. خلاصه اقتصاد مقاومتی همین است».

در روزهای گذشته دکتر علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت:«تاکنون بیش از یک میلیون دز واکسن برکت تزریق کرده‌ایم که با کمترین عارضه مواجه بوده است، خوشبختانه استقبال از تزریق این واکسن مطلوب بوده است و با نهایی شدن نتایج مطالعات به زودی نتایج آن منتشر خواهد شد. با راه افتادن خط تولید صنعتی کشور از واکسن‌های خارجی بی نیاز خواهد شد، ما نیاز به تولید داخل داشتیم به دلیل اینکه بیماری کرونا به راحتی دنیا را رها نخواهد کرد؛ واکسن برکت واکسن خوبی است که در آینده خود را به دنیا ثابت خواهد کرد».

طیفی که توانایی و استعداد جوانان عزیز و نخبه ایرانی را در حد طبخ «قرمه سبزی» و «آبگوشت بزباش» می بیند و مدعی است که خودکفایی مزخرف است و باید مدیر از خارج وارد کرد و مدیران نجومی را باید حلوا حلوا کرد و...کاری جز خودتحقیری و مایوس کردن مردم ندارد.

** موفقیت دولت رئیسی در شک و ابهام قرار دارد

روزنامه آرمان در یادداشتی با عنوان «مطالبات مردم از دولت سیزدهم» به قلم «جلال خوش چهره» فعال اصلاح طلب نوشت:«امروز کشور دچار مشکلات اقتصادی و بی‌ثباتی در قیمت‌هاست و دولت سیزدهم باید با بهبود شرایط معیشتی مردم در راستای بهبود زیست جامعه تلاش فوری داشته باشد...دولت سیزدهم باتوجه به وضعیت جاری کشور با چالش‌هایی از جمله برجام، کرونا، تحریم‌ها و تعطیلی مراکز صنعتی مواجه است که باید به این مشکلات هم رسیدگی شود تا کشور از رکود ایجاد شده، خارج شود...امروز کشور برای فائق آمدن بر مشکلات خود نیازمند تعامل با کشورهای جهان است تا در بستر یک سیاست متوازن، مشکلات را یکی پس از دیگری حل ‌و فصل کند».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«اما موفقیت دولت سیزدهم همچنان در شک و ابهام قرار دارد، زیرا نحوه توجه این دولت به سیاست خارجی دارای ابهاماتی است و به‌طور مشخص وجود موانع در این عرصه کار را برای دولت سخت خواهد کرد. دولت دوازدهم نیز به‌واسطه موانعی که در عرصه سیاست خارجی وجود داشت، نتوانست عملکرد بهتری داشته باشد».

نویسنده یادداشت مذکور تاکید کرد:«نباید فراموش شود که با شعار نمی‌توان اقدام موثری داشت و مردم در انتقادات خود به وضوح اعلام کرده‌اند که می‌خواهند نیازهای‌شان به سرعت برطرف شود و باید سطح زندگی آنها ارتقا یابد. دولت برای مشکلات فوری نیاز به انجام اقدامات فوری دارد».

عبدی: کشته‌های کرونا نتیجه خوشبینی بیش از حد به تولید داخل است/ ردپای جاسوس فراری در یک رسانه اصلاح‌طلب

اصلاح طلبان هنوز نمی خواهند بپذیرند که مردم به رویکرد این جریان در دولت داری پاسخ منفی داده اند. در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ جریان اصلاح طلب با فراخوان های خاتمی و تاجزاده و کروبی و...به میدان آمد اما در نهایت در سراسر کشور حدود ۲ میلیون و چهارصد هزار رای کسب کرد.

طیف اصلاح طلب همچنین علیرغم فراخوان خاتمی و با تغییر تابلوی لیست امید به لیست جمهوریت، در تهران با نتیجه ۲۱ بر هیچ شکست خورد. به عبارت دیگر مردم اصلاح طلبان را از شورای شهر و شهرداری پایتخت اخراج کردند.

دولت روحانی در هشت سال اخیر با دست فرمان جریان اصلاح طلب در حوزه های مختلف و از جمله اقتصاد و سیاست خارجی حرکت کرد و نتیجه آن شد که هم تحریم ها افزایش یافت و هم ارزش پول ملی کاهش یافت و هم سفره مردم کوچک شد.

یکی از نقاط ضعف جدی دولت روحانی- دولتِ اصلاح طلبان- گره زدن معیشت مردم به سیاست خارجی بود. حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری سیزدهم تاکید کرد:«ما حتماً به دنبال رفع تحریم‌های ظالمانه خواهیم بود اما حتماً سفره مردم و اقتصاد را شرطی نخواهیم کرد».

کارشناسان در این سالها به دفعات تاکید کرده اند که ۷۰ الی ۸۰ درصد مشکلات ریشه در سوءمدیریت دولت داشته و تنها ۲۰ الی ۳۰ درصد از مشکلات ناشی از تحریم هاست.

برای نمونه، در حوزه مسکن، فاکتورهایی همچون مصالح ساختمانی، دانش ساخت و طراحی، نیروی کار، اعتبارات، اجرای پروژه و...هیچکدام ربطی به تحریم ها نداشته و همه موارد مذکور ریشه در مسائل داخلی داشته و به عبارتی تابع عملکرد دولت است.

یک نمونه دیگر، مسئله بنزین است. ما در این حوزه تحت تحریم قرار داشتیم. برخی مدیران دولتی تاکید داشتند که نباید پالایشگاه ساخته شود و ما باید واردکننده بنزین باشیم. اما با ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس، ضمن خودکفایی در تولید بنزین، تحریم های ضدایرانی نیز بی اثر شد.

معیشت مردم و اقتصاد کشور با دیپلماسی مقتدرانه، اتکا به توان داخلی، تقویت همکاری های منطقه ای با کشورهای همسایه، توجه ویژه به اقتصاد بدون نفت، اعتماد به جوانان نخبه و انقلابی و اجرای دقیق اقتصاد مقاومتی بهبود می یابد، اما با این حال اصلاح طلبان همچنان اصرار دارند که معیشت مردم و اقتصاد کشور را به خشم و لبخند و وعده های سرخرمن مقامات آمریکایی و اروپایی گره بزند.

** ردپای جاسوس فراری در یک رسانه اصلاح طلب

هفته نامه صدا- ارگان رسانه ای حزب اتحاد ملت(اعضای حزب منحله مشارکت) به دبیرکلی «علی شکوری راد» و قائم مقامی «آذر منصوری» از فعالین و دستگیرشدگان فتنه ۸۸- در شماره اخیر، یادداشتی به قلم «کاوه مدنی» که در روزنامه انگلیسی گاردین منتشر شده بود را بازنشر داد.

نکته قابل توجه اینجاست که همزمان وبسایت «صدای آمریکا» نیز در مطلبی با عنوان «عامل ورشکستگی آبی ایران: تغییرات اقلیمی یا بی کفایتی مسئولان؟» به بازنشر یادداشت ضدایرانی این جاسوس فراری اقدام کرده است.

کاوه مدنی در بخشی از این یادداشت نوشته است:«مقصر قلمداد کردن تغییرات اقلیمی به عنوان تنها عامل کمبود وحشتناک آب در ایران، فرافکنی است و مسئولان حکومت را از پاسخگویی نجات می دهد».

عبدی: کشته‌های کرونا نتیجه خوشبینی بیش از حد به تولید داخل است/ ردپای جاسوس فراری در یک رسانه اصلاح‌طلب

در شهریور ۹۶، کاوه مدنی- که تابعیت انگلیس را نیز دارا بود- با حکم عیسی کلانتری معاون سازمان محیط زیست شدنکته قابل تأمل اینجاست که پس از انتصاب کاوه مدنی، رسانه های معاند از این اقدام حمایت کرده و تاکید کردند که یک جوان نخبه ایرانی در دولت ایران مشغول به کار شده است.

اما دیری نپایید که علت این ذوق زدگی و استقبال رسانه های معاند عیان شد. کاوه مدنی برای پیوستن ایران به معاهده خسارت بار پاریس به شدت تلاش کرد. این در حالی است که آمریکا زیر بار تعهدات تحمیلی این معاهده نرفت و اعلام کرد برای حفظ آمریکا و منافع مردمش از این معاهده خارج می‌شود. خروج آمریکا از معاهده پاریس در دولت اوباما پیگیری و در دولت ترامپ قطعی شد.

کاوه مدنی بعد از مفتوح شدن پرونده قضائی او در پیوند با جاسوسی از مراکز نظامی- در حالی که ممنوع الخروج بود- در قالب مأموریت از ایران فرار کرد و مستقیماً به مرکزی ضدایرانی در انگلیس رفته و در آن‌جا استقرار یافت. مرکزی که پیش از آن نیز وی با آن در ارتباط بود و همکاری می کرد.

پس از فرار کاوه مدنی از کشور، عیسی کلانتری از وی حمایت کرده و مدعی شد که به وی تهمت زده اندکلانتری پیش از این از کاووس سید امامی هم حمایت کرده بود. این در حالی است سید امامی نقش ویژه ای در جاسوسی از سایت های موشکی و انتقال اطلاعات حساس نظامی به دشمن داشت.

کاوه مدنی با سوءاستفاده از موقعیت، راه نفوذ شبکه دشمن به مراکز مهم برای جاسوسی و جمع‌آوری اطلاعات و همچنین انهدام مناطق روستایی و دادن آدرس‌های غلط در زمینه مصرف آب در کشور را گشود.

و اما همصدایی رسانه اصلاح طلب با یک رسانه ضدایرانی در رپورتاژ برای یک جاسوس فراری، قابل تأمل و البته قابل پیگیری است.