شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#افغانستان#پاکستان

هیات سیاستمداران افغانستان با رهبران پاکستان با یکدیگر دیدار کردند

یک هیات بلندپایه افغانستان متشکل از رهبران احزاب مختلف روز سه‌شنبه در دیدار با نخست‌وزیر و فرمانده ارتش پاکستان درخصوص تحولات افغانستان و راه برون رفت از بحران فعلی تبادل نظر کردند.

هیات سیاستمداران افغانستان با رهبران پاکستان با یکدیگر دیدار کردند

به گزارش منیبان؛ از منابع رسمی پاکستان، اعضای هیات هشت نفره افغانستان امروز در دو جلسه جداگانه در شهر اسلام‌آباد با  «عمران‌خان» نخست وزیر و ژنرال  «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش پاکستان دیدار کردند.

صلاح الدین ربانی، یونس قانونی، محمدکریم خلیلی، احمد ضیا مسعود، محمد محقق، احمد ولی مسعود، عبدالطیف پدرام و خالد نور هیات سیاسیون افغانستان را تشکیل می‌دهند.

دفتر نخست وزیری پاکستان امروز با صدور بیانیه‌ای به نقل از اظهارات عمران‌خان در دیدار با هیات افغانستانی گفت:  وضعیت کنونی در افغانستان فرصتی برای سیاسیون این کشور است تا یک راهکار فراگیر برای خاتمه دادن به نابسامانی‌ها و قرار گرفتن در مسیر صلح و ثبات را پیدا کنند.

وی تاکید کرد: پاکستان نفع زیادی از برقراری صلح پایدار در افغانستان می‌برد و برای این مهم تمامی ذی نفعان صلح در داخل افغانستان باید برای رسیدن به یک راهکار سیاسی فراگیر نقش آفرینی نمایند.

نخست وزیر پاکستان به هیات سیاستمداران افغانستانی اطمینان داد که اسلام‌آباد متعهد به یک افغانستان باثبات و امن است و از هیچ تلاشی برای کمک به این هدف مشترک فروگذار نمی‌کند.

به گزارش روابط عمومی ارتش پاکستان، هیات ۸ نفره افغانستان با ژنرال قمر جاوید باجوا در مقر فرماندهی ارتش پاکستان دیدار و طرفین پیرامون تحولات افغانستان از جمله رخدادهای دو روز پیش در کابل بحث و تبادل نظر کردند.

فرمانده ارتش پاکستان گفت که این کشور خواهان روابط گسترده با افغانستان است و آماده انجام هر کار ممکن برای کمک به افغانستان در دستیابی به یک حل و فصل همه جانبه که برای صلح و رفاه منطقه حیاتی است، می‌باشد.

فرمانده ارتش پاکستان در ادامه تاکید کرد که پاکستان‌ها در کنار مردم افغانستان هستند.

چهره‌های سیاسی افغانستان در این نشست راهکارهای برون رفت بحران و پیشبرد روند صلح در افغانستان را مورد بررسی قرار دادند.

سخنگوی دولت و وزیر امور اطلاع رسانی پاکستان امروز (سه‌شنبه) طی کنفرانس خبری در اسلام‌آباد تحولات اخیر در کابل و تلاش‌ها برای پایداری صلح را خوشایند دانست و گفت: توقع داریم تا طالبان تابع حقوق بشر و قوانین بشردوستانه باشند.

«فواد حسین» افزود: پاکستان درخصوص افغانستان با کشورهای دوست در تماس است و ما برای هر تصمیمی درباره حکومت طالبان با کشورهای جهان همفکری خواهیم کرد.

اعضای کمیته امنیت ملی پاکستان در جلسه‌ روز گذشته خود برای بررسی اوضاع افغانستان بر لزوم پیروی از اصل عدم دخالت در این کشور تاکید و گفتند: همه طرف‌ها در افغانستان به قانون احترام و از حقوق بنیادین مردم حفاظت کنند.