به گزارش خبرنگار برنا، طی روزهای آینده پس از ایام تاسوعا و عاشورای حسینی مراسم رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود. محمد مهدی اسماعیلی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی تا امروز با برگزاری جلسات در کمیسیون‌های مختلف مجلس برنامه‌های خود را ارائه داده است و به نظر می‌رسد که برنامه‌های او توانسته نظر اکثر نمایندگان مجلس شورای اسلامی را به خود جلب کند.

در گفت‌وگو با چند نماینده مجلس شورای اسلامی نظرات آن‌ها درباره محمد مهدی اسماعیلی را جویا شدیم که در ادامه می‌خوانید:

حجت‌الاسلام محمدرضا مبلغی: برنامه‌های وزیر پیشنهادی ارشاد دولت سیزدهم قانع‌کننده بود / نظر ابتدایی‌ام کاملاً مثبت است

حجت‌الاسلام محمدرضا مبلغی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: هنوز برای شناخت کامل وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم، آقای محمد مهدی اسماعیلی تحقیقات کافی نکرده‌ام و نمی‌توانم نظر نهایی‌ام را اعلام کنم اما طی تحقیقات ابتدایی که داشتم از محسنات بسیاری درباره وزیر پیشنهادی شنیده‌ام که اتفاقاً فردی با سابقه در عرصه مدیریت فرهنگی و هنری است.

مبلغی خاطرنشان کرد: محمد مهدی اسماعیلی سوابق فرهنگی و هنری خوبی دارد و در جلسه‌ای که با ایشان در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی داشتیم صحبت‌هایشان برای من کاملاً قانع‌کننده بود اما قطعاً برای نتیجه‌گیری نهایی به این مسائل اکتفا نمی‌کنم و تحقیقات بیشتر در روزهای آینده درباره وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم خواهم داشت.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در پایان اظهاراتش تأکید کرد: علاوه بر مطالعه درباره سوابق و عملکرد محمد مهدی اسماعیلی در عرصه فرهنگ و هنر و سیاست با یکی از دوستانم درباره این فرد صحبت کردم و اطلاعاتی به دست آوردم که کاملاً مثبت بود و با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که در جلسه مطرح شد، شنیده‌هایم درباره این فرد و تحقیقات ابتدایی که داشتم در حال حاضر نظرم درباره ایشان برای پذیرش مسئولیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کاملاً مثبت است.

مجید نصیرایی: طبق اطلاعات اولیه‌ای که دارم، نگاهم به وزیر ارشاد پیشنهادی دولت سیزدهم مثبت است

مجید نصیرایی سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: مشکلات و نابسامانی‌هایی که در حوزه‌های مختلف اعم از بخش‌های مدیریتی، سیاسی، اقتصادی و... وجود دارد به اعتقاد من در مباحث و رویکردهای فکری و فرهنگی غلط ریشه دارند و برای حل ریشه‌ای این معضلات نیاز است که فرهنگ را در کشورمان جدی بگیریم. فرهنگ پایه و اساس هر مبحث جدی است که به زندگی و سیاست مربوط می‌شود و به تعبیری فرهنگ هوایی است که در آن تنفس می‌کنیم و اگر این هوا آلوده باشد قطعاً امکان حیات از بین می‌رود.

نصیرایی خاطرنشان کرد: نباید نگاه ما به فرهنگ سطحی و ساده باشد. اگر انقلاب اسلامی به این حد از رشد رسیده که دستاوردهای بزرگی در داخل و در سطوح بین‌المللی را بدست آورده همگی ریشه در فرهنگ و مبانی انقلابی این نظام دارد.

او افزود: با توجه به اهمیت بالای مبحث فرهنگ قطعاً ضرورت دارد که نگاهی دقیق، عمیق و همه‌جانبه داشته باشیم تا بتوانیم مبانی فرهنگی انقلاب اسلامی را که منشأ همه پیشرفت‌ها بوده را رشد دهیم و تقویت کنیم چرا که هر زمان در داخل کشور از این مبانی ارزشمند فاصله گرفتیم آسیب جدی دیدیم. به اعتقاد من اگر امرار معاش برای بخشی از آحاد جامعه سخت شده از مبانی فکری و اعتقادی‌مان فاصله گرفته‌ایم.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: با نگاهی کلی همه پیشرفت‌ها و توفیقات حاصل شده در این 43 سال را می‌توان محصول رویکردها و مبانی انقلاب اسلامی دانست و هر چقدر که ما آن مبانی را جدی بگیریم و توسعه دهیم می‌توانیم به پیشرفت‌ در روزهای آتی امیدوار باشیم. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حمایت از تعمیق و گسترش مبانی انقلاب اسلامی نقش پر رنگی دارد و با ابزار سینما، تئاتر، کتاب و هر آنچه که به حوزه فرهنگ مرتبط است می‌بایست این مبانی را تقویت و گسترش داد. در عرصه فرهنگ باید فردی سکان‌دار شود که در وهله اول عمیقاً به مبانی انقلاب معتقد باشد و در وهله دوم زبان هنر و هنرمند را بشناسد و بتواند ارتباط خوب و عمیقی با اصحاب هنر برقرار کند تا هنرمندان نیز در توسعه و تقویت این ارزش‌ها فعال باشند و قطعاً موفقیت ما در این عرصه زمینه‌ساز موفقیت‌های سیاسی، اجتماعی، مدیریتی، اقتصادی و... خواهد شد.

نصیرایی در پایان تأکید کرد: درباره وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم آقای محمدمهدی اسماعیلی فعلاً شناخت عمیق و دقیقی ندارم که بخواهم یک اظهار نظر قطعی داشته باشم و زمانی که شناختم کامل و دقیق باشد می‌توانم نظر نهایی‌ام را اعلام کنم اما در حال حاضر با اکتفا به شنیده‌هایم درباره ایشان و آشنایی اندکی که دارم نگاهم کاملاً مثبت است ولی قطعاً به این شناخت اکتفا نخواهم کرد و با تحقیق و شنیدن نظر کارشناسان اظهار نظر نهایی‌ام را خواهم داشت