وی افزود: شهر غیرتمند ترکمنچای ۵ شهید مدافع حرم تقدیم جبهه جهانی مقاومت کرده است شهدایی که هجرت را مقدمه جهاد قرار دادند و از رهگذر جهاد به شهادت رسیدند و با شهادت نیز لقاء الله را در یافتند. 

فرمانده ارشد سپاه در استان خاطرنشان کرد: تعظیم و تکریم مقام جهاد و شهادت در حقیقت تعظیم شعائر الهی است. اولین مدافع حرم حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و قمر منیر بنی هاشم بودند. 

وی تصریح کرد: شهدا از گران ترین متاع یعنی جان خود گذشتند تا دشمن را هزیمت کنند. حفظ مکتب مجاهدت می‌خواهد. 

 عابدین خرّم گفت: آمریکایی‌ها بیست سال با شعار گسترش دموکراسی و مقابله با تروریسم افغانستان را اشغال کردند اما ارتش وابسته به آمریکا و خود آمریکایی‌ها نتوانستند حتی یک ماه در مقابل طالبان مقاومت کنند. اما ببینید جبهه مقاومت چگونه در سوریه و عراق و یمن با استقامت و پایداری دشمن را هزیمت کردند. ماجرای افغانستان بار دیگر نشان داد نباید به عصای دیگران تکیه داد. 

فرمانده سپاه عاشورا گفت: هرکس در هر سنگری قرار دارد باید به مردم خدمت کند.

وی افزود: از مردم شریف، نجیب و غیور ترکمنچای تشکر می‌کنم که در تشییع پیکر این شهید عزیز حماسه آفریدند و یک میراث ماندگار برای تاریخ این شهر خلق کردند.

مدافع حرم «رضا صفدری» رزمنده بسیجی اهل «ترکمانچای» شهرستان «میانه» بود که روز پنج‌شنبه (۱۷ تیر) در حین ماموریت در سوریه، بر اثر انفجار مین به فیض شهادت نائل آمد.

ماجرای افغانستان بار دیگر نشان داد نباید به عصای دیگران تکیه داد