شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#طالبان

طالبان در حال آماده سازی یک طرح جامع است

سخنگوی دفتر سیاسی جنبش طالبان در سخنانی گفت که اولویت این جنبش پیش از برقراری روابط بین‌المللی سروسامان دادن به امور داخلی افغانستان است.

طالبان در حال آماده سازی یک طرح جامع است

محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در مصاحبه با شبکه الغد در دوحه اظهار کرد: به جز طالبان هیچ نیرویی در خاک افغانستان وجود ندارد و جامعه بین‌المللی باید واقعیتی را که این کشور در حال تجربه آن است بفهمد و درک کند.

وی گفت: طالبان به دنبال تشکیل یک دولت فراگیر سازگار با ملت افغانستان در اسرع وقت است تا بتوانیم در امنیت و به دور از جنگ‌هایی که کشور ۴۰ سال با آن درگیر بوده است، در امنیت زندگی کنیم.

محمد نعیم ادامه داد: طالبان با جامعه بین‌المللی با هدف برقراری امنیت در افغانستان در ارتباط است تا زندگی به حالت عادی بازگردد؛ به ویژه اینکه ما در شرایط استثنایی و اضطراری زندگی می‌کنیم.

 وی خاطرنشان کرد: اولویت طالبان در حال حاضر سرو سامان دادن امور داخلی افغانستان است و پس از تحقق این هدف بر روابط بین‌الملل تمرکز خواهیم کرد.

نعیم تأکید کرد که طالبان در حال آماده سازی یک طرح جامع است تا یک سیستم جدید شامل همه فرقه‌های جامعه افغانستان را با هدف خدمت به مردم ایجاد کند.

وی درباره دوره مورد انتظار برای تشکیل دولت جدید افغانستان نیز تصریح کرد: یک دولت فراگیر در یک "دوره کوتاه" تشکیل می‌شود.

این مقام طالبان به انتشار صحنه‌هایی از فرار برخی افغان‌ها در فرودگاه کابل و افتادن آنها از هواپیما واکنش نشان داد و نسبت به این اتفاق ابراز تاسف کرد.

وی در این باره گفت: آمریکایی‌ها و متحدان آنها مسئول این اتفاق هستند؛ چراکه افغان‌ها را تشویق به فرار و اعلام می‌کنند کسانی را که ۲۰ سال با آنها همکاری کرده‌اند را با خود به جای دیگری منتقل می‌کنند. طالبان بیانیه‌ای از بالاترین سطوح خود صادر کرده است و به آمریکایی‌ها اعلام کردیم اگر می‌خواهید عقب نشینی و فرار کنید این کار را انجام دهید. ما ۲۰ سال برای این هدف با شما جنگیدیم اما افغان‌ها فرزندان وطن هستند. همه ما فرزندان یک قوم هستیم. ما برادر هستیم و بارها به آنها و حتی مترجمان آمریکا و کسانی که طی این ۲۰ سال با آمریکایی‌ها همکاری کردند اطمینان داده‌ایم.

محمد نعیم درباره هویت افراد موجود در فرودگاه کابل نیز تاکید کرد: ما اطلاعات دقیقی درباره این افراد نداریم اما شنیده‌ایم که آمریکایی‌ها اعلام کرده‌اند کسانی را که طی ۲۰ سال با آنها همکاری کرده‌اند را به همراه خود از افغانستان خارج می‌کنند.

 

منبع: خبر آنلاین