شهر خبر

اعلام آمادگی سپاه برای استقرار ۱۰ بیمارستان سیار در مناطق مختلف کشور

فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: سپاه پاسداران ۱۰ بیمارستان تخصصی سیار دارد که آماده است با توجه به وضعیت کرونا در هر جا که دانشگاه‌های علوم پزشکی یا وزارت بهداشت و درمان درخواست کنند، در مدت ۱۲ ساعت مستقر شوند.
خبرگزاری میزان - بنا به اعلام دفاع‌پرس، سردار پاسدار محمد پاکپور روز سه‌شنبه در حاشیه آغاز به کار بیمارستان ۹۶ تختخوابی شهید نجفی در مشهد، گفت: سپاه پاسداران ۱۰ بیمارستان تخصصی سیار دارد که آماده هستند با توجه به وضعیت کرونا در هر جا که دانشگاه‌های علوم پزشکی و یا وزارت بهداشت و درمان درخواست کنند، در مدت ۱۲ ساعت مستقر شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر در کرمانشاه بیمارستان ۱۲۸ تختخوابی سیار نیروی زمینی سپاه در کنار بیمارستان ثابت این نیرو خدمات دهی می‌کند. در اصفهان بیمارستان ۲۴۰ تختخوابی سیار آماده است تا در صورت نیاز وارد عمل شود و در استان گلستان نیز برای کمک به مراکز دولتی کادر درمانی فرستاده‌ایم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: هر جا نیاز باشد کادر درمان یا بیمارستان‌های سپاه آماده کمک و اعزام هستند.

پاکپور در خصوص بیمارستان ۹۶ تختخوابی شهید نجفی مشهد هم، گفت: بعد از سخنان رهبر معظم انقلاب، قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در نیروی زمینی سپاه تشکیل شد که با توجه به وضعیت خراسان رضوی که مشکل اساسی آن تخت بیمارستانی بود، بنا بود بیمارستان‌های سیار را به اینجا بیاوریم، اما بهداری سپاه پیشنهاد داد با توجه به آماده بودن بیمارستان شهید نجفی، این مرکز به بیماران حاد تنفسی اختصاص یابد و در کمتر از ۷۲ ساعت اینجا تجهیز و آماده شد.

بیمارستان حاد تنفسی شهید نجفی مشهد که امروز فعالیت خود را آغاز کرد دارای دو بخش تخصصی حاد تنفسی و بخش آی. سی. یو با هشت تخت ویژه است. این بیمارستان در فضایی به مساحت ۱۲ هزار مترمربع در سه طبقه ساخته شده است.
 

 

انتهای پیام/