رییس مرکز اطلاعات و کنترل راهور ناجا، با یادآوری اینکه ورود و خروج به هر یک از شهرهای ممنوعه به ترتیب یک میلیون (شهرهای قرمز) و ۵۰۰ هزار تومان (شهرهای نارنجی) جریمه دارد، تاکید کرد: بر اساس ابلاغیه جدید، جرایم کرونایی باید در فرصت یک ماهه پرداخت شوند.

سرهنگ احمد شیرانی روز سه شنبه با اعلام این خبر، افزود: پیش از این افراد برای پرداخت جرایم ۲ ماه فرصت داشتند تا آن را بپردازند تا دو برابر نشود اما بر اساس ابلاغیه ستاد ملی مقابله با کرونا از این پس،‌ افراد تنها یک ماه فرصت دارند تا جرایم خود را پرداخت کنند.

وی ادامه داد: ترددها روند کاهشی داشته و از ساعات پایانی شب گذشته تاکنون شاهد کاهش ۳۰ درصدی ترددها بوده ایم. ضمن اینکه به افرادی که قصد خروج از شهرهای قرمز را داشتند هم تذکر داده و خودروی آن ها بازگردانده شده است.

به گفته شیرانی، تنها ناوگان حمل و نقل عمومی کالا، بار و مسافر اجازه تردد در جاده ها را دارند و در سایر استان ها نیز این طرح به صورت جدی اجرا می شود.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل راهور ناجا اضافه کرد: این طرح شامل ترددهای بین استانی است و تردد درون شهری ممنوعیتی ندارد و استان های البرز و تهران نیز در این طرح یکپارچه شده اند و ممنوعیت ها اجرا می شود.

سرهنگ شیرانی اضافه کرد: اکنون ورود و خروج به ۳۵۹ شهر قرمز و همچنین شهرهای نارنجی ممنوع است و ورود و خروج به هر یک از این شهرها به ترتیب یک میلیون (شهرهای قرمز) و ۵۰۰ هزار تومان (شهرهای نارنجی) جریمه دارد.

به گفته وی، ماموران پلیس راهور در ۳۷۴ مبادی ورودی و خروجی شهرها مستقر هستند و بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا از ترددها جلوگیری می کنند. رانندگانی که در پشت گیت‌های ورودی و خروجی حضور پیدا می‌کنند، بدانند که راه مسدود است و پلیس از ادامه سفر آنها جلوگیری می کند چرا که مصوبه اخیری که به پلیس ابلاغ شده، شامل منع تردد است.