به گزارش برنا به نقل از سپاه نیوز، سردار دریادار پاسدار «علیرضا تنگسیری» فرمانده نیروی دریایی سپاه در تشریج اقدامات انجام شده از سوی نیروی دریایی سپاه در مقابله با ویروس کرونا گفت: با لبیک به فرمایش اخیر مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا و ابلاغ فرمانده کل سپاه، به استفاده حداکثری از همه ظرفیت‌ها و بسیج کادر درمانی جهادی، تمام بخش‌های بیمارستانی نیروی دریایی سپاه در شهرهای بوشهر، شیراز، بندرعباس، چالوس، چاه مبارک و بندرلنگه برای ارایه خدمات درمانی به بیماران کرونایی فعال هستند و در مراکز درمانگاهی ماهشهر، چابهار، جاسک، چالوس و بندرلنگه، با راه‌اندازی کلینیک‌ها حاد تنفسی مشغول خدمت‌رسانی هستند.

وی ادامه داد: با درخواست ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت، یک واحد بیمارستان صحرایی مزین به نام شهید فاطمی (ره) در بندرعباس با مراجعه روزانه بیش از ۴۰۰ نفر و یک واحد مزین به نام شهید محمدی‌ها در بندر لنگه با مراجعه روزانه بالغ بر ۱۰۰ نفر برپا و راه‌اندازی شده است.  

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده از سوی ندسا اظهار داشت: هم‌اکنون بیمارستان‌های امام رضا (ع) چالوس با ۳۰ تخت، بیمارستان مسلمین شیراز با ۱۰۰ تخت، بیمارستان حضرت قائم در بوشهر با ۳۰ تخت، بیمارستان شهید سلیمانی چاه مبارک با ۳۰ تخت، بیمارستان شهید محمدی‌ها بندر لنگه با ۴۰ تخت و بیمارستان صاحب‌الزمان (عج) با ۴۰ تخت و جمعا ۳۲۰ تخت ثابت بیمارستانی و بیش از ۱۰۰ تخت بیمارستان صحرایی مشغول ارائه خدمات درمانی به بیماران کرونایی هستند.

تنگسیری با بیان اینکه آنچه برای ما مهم است خدمات‌رسانی سریع و مطلوب به مردم است، تصریح کرد: ما هر چه در نیروی دریایی سپاه در حوزه بهداشت و درمان داشته‌ایم، به میدان آورده‌ایم. بخش‌های سی‌تی اسکن با نهایت ظرفیت در مراکز بیمارستانی مشغول سرویس‌دهی هستند.

وی با بیان اینکه در جغرافیای استان هرمزگان یک فروند بالگرد مأمور کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: هر کجا مریض حاد و اورژانسی در جاهای دوردست و صعب‌العبور وجود دارد، با هماهنگی مرکز اورژانس هرمزگان، در اسرع وقت به مراکز درمانی ثابت انتقال دهند.  در مورد توزیع ماسک، همه یگان‌های نیروی دریایی سپاه به نواحی همجوار کم‌برخوردار، این خدمات مستمرأ انجام می‌دهند.   

فرمانده نیروی دریایی سپاه در خصوص طرح واکسیناسیون کووید۱۹ ابراز داشت: با تشکیل تیم‌های بهداشتی در محل بیمارستان‌های استقراری ندسا با هماهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی مراکز استانی، ترزیق واکسن کووید۱۹ در حال انجام است؛  ضمن اینکه واکسیناسیون در جزایر خلیج فارس نیز انجام شده است.