شهر خبر

تصاویری کمتر دیده شده از لحظه ورود آزادگان دفاع مقدس به کشور/ ۲۶مردادماه؛ سالروز «صابران امت»


تصاویری کمتر دیده شده از لحظه ورود آزادگان دفاع مقدس به کشور/ 26مردادماه؛ سالروز «صابران امت»

آزادگان، صبورتر از سنگ صبور و راضی‌ترین کسان به قضای الهی بوده و آنان سینه‌هایی فراخ‌تر از اقیانوس داشتند که از همه جا و همه کس بریده و به خدا پیوسته بودند

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، 26 مرداد سالروز شکیبایی مادران، پدران، همسران و فرزندان آزادمردانی  است که سال‌ها دل نگران فرزندان خود بوده و وعده الهی "و بشرالصابرین" تحقق یافت. 

26 مرداد روز آنانی است که بر قامت خود ردای استقامت و پایمردی پوشیدند و فرهنگ ایثار و شهادت را که برگرفته از فرهنگ سیاسی شیعه و برخاسته از حماسه عاشورا است و در صدر آموزه‌های دینی، نقش اساسی در رشد و تقویت سرمایه اجتماعیِ جامعه دارد ترویج کردند.

آزادگان ، صبورتر از سنگ صبور و راضی‌ترین کسان به قضای الهی بودند. آنان سینه‌هایی فراخ‌تر از اقیانوس داشتند که از همه جا و همه کس بریده و به خدا پیوسته بودند. آزاده نامیده شدند، چون از قید نفس و نفسانیات رهایی یافته بودند.

امام خمینی (ره) در خصوص رزمندگان اسیر در چنگال دشمن بعثی فرمودند: اسرا با استقامت و پایداری و پایمردی خویش به بنیانی مرصوص مبدل گشته‏‌اند که نه تهدید ابرقدرت‌ها آنان را به هراس می‌‏افکند و نه از محاصره‏‌ها و کمبودها به فغان می‏‌آیند و نه از خیانت و وحشیگری‌های صدام دیوانه و افسارگسیخته رو به زوال در زدن شهرها و ویران کردن خانه‏‌ها و مساجد و بیمارستانها و مدارس خم به ابرو می‌‏آورند و چون گذشته به راه خود، که همان راه اسلام عزیز و عزت و شرف و انسانیت است، ادامه می‌‏دهند و زندگی با عزت را در خیمه مقاومتِ صبر بر حضور در کاخ‌های ذلت و نوکری ابرقدرت‌ها و سازش و صلح تحمیلی ترجیح می‏‌دهند. (صحیفه امام، ج‏20، ص 198)

روز 26 مرداد 1369، میهن اسلامی شاهد حضور کبوتران سبک‌بالی بود که پس از سال‌ها زندان در اسارتگاه، قدم به خاک پاک میهن اسلامی خود می‌گذاشتند. قاصدک آزادی در چنین روزی پیام آورِ رهایی شده و این کبوتران ِاز بند رسته به آغوش گرم ملت خود بازگشتند. میهن اسلامی، چراغانی بود و شعف و سروری وصف ناپذیر از حضور این رسولان انقلاب و جنگ، سراسر ایران را فراگرفته بود. تصاویری از بازگشت آزادگان به کشورمان را ببینید:

دفاع مقدس , آزادگان ,

دفاع مقدس , آزادگان ,

دفاع مقدس , آزادگان ,

دفاع مقدس , آزادگان ,

دفاع مقدس , آزادگان , دفاع مقدس , آزادگان ,

دفاع مقدس , آزادگان ,

انتهای پیام/