شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روحانی#رئیسی#دارای

آقایی:

کابینه پیشنهادی رئیسی نسبت به کابینه روحانی به شدت ضعیف‌تر است

اتفاقا رئیسی کارآمدی را فدای جوانگرایی نکرده است، زیرا این کابینه به آن معنا جوان نیست؛ چراکه جوانگرایی اصولی دارد؛ یعنی کسانی که مراحلی را طی کرده باشند و در زمینه‌های اجرایی تجاربی را داشته باشند و مهم‌تر از سن و سال دارای روحیه جوانی و شادابی باشند.

 کابینه پیشنهادی رئیسی نسبت به کابینه روحانی به شدت ضعیف‌تر است

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، یک عضو حزب کارگزاران سازندگی گفت: در میان اصولگراها و معتدلین هم انسان‌های قابلی وجود دارند اما از آن‌ها هم در کابینه رئیسی استفاده نشد که این امر نشان می‌دهد این که می‌گفتند می‌خواهند فراجناحی عمل کنند کارشان بیشتر جنبه تبلیغاتی داشت.

هدایت آقایی، درباره کابینه معرفی شده از سوی رئیس دولت سیزدهم و اینکه به نظر می‌رسد در این دولت تخصص و کارآمدی فدای شعار جوانگرایی شده است، گفت: قبل از تشکیل کاینه سایتی معرفی کردند جهت اعلام نظرات و پیشنهاد برای معرفی افراد جهت حضور در دولت، آن زمان گفتم که این مطلب بیشتر به یک نمایش شبیه است و چیزی در پشت آن قرار ندارد که بخواهند از نظرات مردم و جریانات سیاسی  استفاده کنند و به آن صورتیکه نشان دادند می‌خواهند فراجبهه‌ای عمل کنند؛ عمل نخواهند کرد.

 این عضو حزب کارگزاران سازندگی خاطرنشان کرد: می‌گوییم اصلاح‌طلبان رقیب سرسخت جریان اصولگرایی هستند، اعتدال‌گرایان که تا حدودی از خودشان بودند، اما این.ها هم راهی به کابینه نداشتند و اگر بنا بر قیاس باشد، در میان اصولگراها هم انسان‌های قابلی وجود دارند و از این افراد هم استفاده نشد که این امر نشان می‌دهد اینکه می‌گفتند می‌خواهند فراجناحی عمل کنند، کارشان بیشتر جنبه تبلیغاتی داشت و طبق پیش‌بینی‌ها هم عملاً منتفی شد.

وی تاکید کرد: اتفاقا رئیسی کارآمدی را فدای جوانگرایی نکرده است، زیرا این کابینه به آن معنا جوان نیست؛ چراکه جوانگرایی اصولی دارد؛ یعنی کسانی که مراحلی را طی کرده باشند و در زمینه‌های اجرایی تجاربی را داشته باشند و مهم‌تر از سن و سال دارای روحیه جوانی و شادابی باشند.

آقایی ادامه داد: بحث شناسنامه‌ای یک بحث در جوانی است و بحث شادابی در کار و سرحال و چابک بودن یک بحث دیگری است که در معیار جوانی به گزینه دومی بیشتر اهمیت داده می‌شود و به اعتقاد من در این زمینه هم جوانگرایی در کابینه تعریف نشده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که کابینه سیزدهم با دولت‌های احمدی‌نژاد مقایسه می‌شود، آیا این مقایسه درست، گفت: در مورد کابینه‌ای که از سوی رئیسی معرفی شد در مقایسه با کابینه احمدی‌نژاد باید گفت از متوسط کابینه دولت‌های نهم و دهم ضعیف‌تر هستند زیرا کسانی که به عنوان وزیر معرفی شده‌اند هم سوابق اجرایی بسیار ضعیفی دارند و هم تفکراتی که مطرح می‌کنند قابل قیاس نیست.

این فعال سیاسی افزود: وزیر راه و شهرسازی که معرفی شده است اصولا سابقه‌ای در این حوزه غیر از بحث قرارگاه ندارد و یک مقطعی هم در نفت بود که آن زمان هم مشکلات خودش را داشت.

وی بیان کرد: کابینه‌ی که برای دولت سیزدهم معرفی شد، نسبت به کابینه روحانی هم با همه انتقاداتی که وجود داشت، به شدت ضعیف‌تر است؛ چراکه در کابینه روحانی چهره‌هایی مانند  زنگنه که جهانی است و یا ظریف و جهانگیری با آن سوابقی که داشتند و یا در وزارت‌خانه‌هایی مانند نیرو چهره‌های وزینی معرفی شدند البته آن کابینه هم نقص داشت اما این کابینه معرفی شده بسیار ضعیف است و من فکر می‌کنم این نقص بسیار بزرگی است که در دولت آقای رئیسی وجود دارد.

آقایی تاکید کرد: دست رئیسی بسیار باز بود و بهتر از این می‌توانست عمل کند اما از همین ابتدای کار بسیار ضعیف عمل کرد و من فکر می‌کنم این کابینه، کابینه‌ای نیست که دوام بیاورد؛ چراکه به شدت ریزش خواهد کرد و در آینده دچار ترمیم خواهد شد و دودش هم به چشم مردم می‌رود.

این عضو حزب کارگزاران سازندگی درباره این که گفته می‌شود علیرغم شعارهایی که رئیسی داد کابینه سیزدهم تک جنسیتی است و وزیر زنی برای حضور در وزارت‌خانه معرفی نشد، عنوان کرد: البته ممکن است در معاونت‌های ریاست‌جمهوری همان کاری که آقای روحانی کرد، ایشان هم انجام دهد و از خانم‌ها استفاده کند. اما به هر حال اصل تفکر کاملا درست است و کابینه معرفی شده تک جنسیتی است و این هم از ایرادات اصلی است چرا که ما امروز در جامعه ای هستیم که تحصیل کرده های دوره های عالی خانم ها از آقایان پیشی گرفتند و اگر در حوزه تحقیقاتی و اجرایی که اگر میدان داده شده شود آن‌ها عمکلرد عالی خواهند داشت.

آقایی تاکید کرد: ما کشور متمدنی هستیم هر دولتی و هر جناحی بیاید باید نگاهی فراتر از تک جنسیتی داشته باشد، البته من مطمئن هستم در حوزه معاونت‌ها ممکن است خانم‌ها به کار گرفته شوند اما در بخش وزارت چنینی چیزی متاسفانه دیده نمی‌شود.