شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#روسیه#افغانستان#وزیر خارجه#چین

رایزنی‌های گسترده بلینکن با اروپا، ناتو و کشورهای آسیایی درباره افغانستان


رایزنی‌های گسترده بلینکن با اروپا، ناتو و کشورهای آسیایی درباره افغانستان

وزیر خارجه آمریکا در تماس با نمایندگان ارشد اتحادیه اروپا، دبیرکل ناتو و وزرای خارجه ترکیه، انگلیس، هند، پاکستان، روسیه و چین درباره اوضاع جاری در افغانستان رایزنی کرد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در تماس‌های جداگانه با «جوزف بورل» نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی و نایب رئیس کمیسیون اروپا، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو، «چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه و «دومنیک راب» وزیر خارجه انگلیس درباره افغانستان گفت‌وگو کرد.

براساس بیانیه منتشر شده توسط وزارت خارجه آمریکا، در این تماس طرف‌ها درباره وضعیت افغانستان و تلاش برای خروج شهروندان خارجی همچنین کمک به مردم آسیب‌پذیر افغانستان نیز تبادل نظر کردند.

بلینکن در ادامه رایزنی‌هایش درباره افغانستان نیز با «اس جیشنکر» وزیر خارجه هند، «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه و «وانگ یی» وزیر خارجه چین گفت‌وگو کرد.

وزارت خارجه آمریکا جزئیاتی درباره این تماس‌ها منتشر نکرده است.

این رایزنی‌ها در حالی صورت گرفته است که منابع خبری اعلام کردند: هیئت سیاسی طالبان در دوحه درباره چگونگی ایجاد نظام آینده افغانستان، و نام و ساختار این نظام در دوحه مشغول رایزنی هستند و قرار است که موضع این گروه در آینده نزدیک مشخص شود.

«طلوع نیوز» به نقل از اعضای ارشد طالبان نوشت که این گروه با جامعه جهانی و احزاب سیاسی داخل افغانستان نیز در این باره در تماس است.

انتهای پیام/.