شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#زلزله#زلزله تهران

آقایی رئیسی! زلزله تهران را دریابید

آقایی رئیسی! زلزله تهران، نه یک مشکل بزرگ بلکه پایان کار خواهد بود.

آقایی رئیسی! زلزله تهران را دریابید

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، فریبرز ناطقی الهی، زلزله شناس در یادداشتی، حجت الاسلام رئیسی را مخاطب قرار داده و از او خواسته تدبیری برای مقابله با زلزله احتمالی تهران اتخاذ کند. در ادامه مشروح آن آمده است:

رسم است برای تبریک سمت جدید با دسته گل و شیرینی میبایستی خدمت رسید ولیکن این یادداشت در ظاهر تلخ هم در صورت توجه باطنی همانند گل و شیرنی در اینده به ارمغان خواهد داشت، ان شا الله.

ریاست محترم دولت و تصمیم گیران محترم کشور، مشکلات اب خوزستان را ملاحظه فرمودید، زلزله تهران، نه یک مشکل بزرگ کشوری بلکه پایان کار نظام خواهد بود.  

این روز ها کلیپ ها، سخنان و مقالات زیادی از نظرات کارشناسی و فنی در خصوص آب، سد سازی و مدیریت منابع آب در خبرها و سایت های خبری و فضای مجازی که در گذشته متاسفانه  مورد توجه قرار نگرفته است دست به دست می شود. حاصل تمامی این کزارشات بیان این موضوع مهم و حیاتی است که در گذشته متاسفانه توجه به نظرات علمی خبرگان فن در این موضوع نشده است و این عدم توجه ها مسبب اصلی شرایط بحرانی در خوزستان و کشور را امروز رقم زده است !  مطمینم همه مردم در فضای مجازی حداقل چند تایی خواسته یا ناخواسته دیده و یا مطالعه کرده باشند.  راستی چه شد و چرا توجه نشد.

آنچه از این مجموعه کلیپ و مقالات قابل استخراج است این است که عده ای اهل فن و خیلی دلسوز حتی با ریسک کردن در برخی موارد در کشوری سیاسی مثل ایران، از سالها پیش با لحاظ کلیه مولفه های علمی هشدار های پی در پی نسبت به آنچه قرار بود در آینده یعنی امروز برای خوزستان رخ دهد را می دیدند و مرتب اعلام می کردند، حتی ناله و فریاد می کشیدند ! در حالی که تصمیم گیران کشوری یا محلی مشغول اولویت های کوتاه مدت و ناپایدار و شاید هم کمی دلخور از اهل فن که چرا آنها را راحت نمی گذارند.

علی رقم میل باطنی از این شرایط دل آزار امروز خوزستان ناچارم یک بار دیگر حسن استفاده را بکنم و خدمت تمام مقامات و تصمیم گیران لشکری و کشوری، مجلس و خلاصه از بالاترین تا پایین ترین فردی که در کشور امضایش زیر هر برگی مهم قلمداد می گردد ! اعلام کنم که همان طور که بیش از ٣٠ سال است که می بینم و فریاد می زنم و هشدار از پی هم می دهم، زلزله محتمل تهران پایان پایتختی ایران و با قبول ریسک علمی در بیان این نظریه علمی یعنی، پایان نظام فعلی خواهد بود. چندی پیش شرایط کرونای کشور را در مقایسه با زلزله تهران مطرح کردم و نوشتم: کرونا یک بند کوچک از زلزله تهران؟

امروز بحران اب کشور را درسی برای زلزله تهران قرار می دهم، عدم دقت در ان سنگین خواهد بود.

در سناریو شب ده ملیونی تهران (شب چون همه در خانه ها فرض می شوند) حدود ١/٥ ملیون گشته، ٤/٥ زخمی (جراحت از سطحی تا اساسی غیر قابل تفکیک در مطالعه اسیب پذیری) و بقیه شاید ترجیح می دادند در شوک اولیه زلزله فوت و باقی ماجرا را تجربه و نمی دیدند. فرودگاه مهراباد به پایگاه پروازهای کمک های بین المللی تبدیل و از آن طریق، دوست و دشمن مشغول پیاده کردن ...

حال به خبر اخیر سازمان WMO در زیر دقت بفرمایید،

بیش از یک‌ میلیون نفر در جهان، قربانیِ حوادث طبیعیِ ۵ سال گذشته!

بنا بر تجزیه و تحلیل سازمان جهانی هواشناسی (WMO)، بیش از یک میلیون نفر در پنج سال گذشته در پیامدهای ناشی از خشکسالی، طوفان، سیل و گرمای شدید جان باخته‌اند./ایسنا

توجه شود، نامی از زلزله برده نشده است. بیشترین امار افراد کشته شده  در دنیا طی یک زلزله ثبت شده در تاریخ کمی بیش از  ٨٠٠،٠٠٠ نفر قربانی بوده که در زلزله 8 ریشتری 23 ژانویه 1556 در شانژی چین رخ داده است. لذا در صورت رخداد، زلزله تهران، بزرگترین فاجعه انسانی در حوادث طبیعی بخصوص زلزله در دنیا در  ٦ قرن اخیر که آمار مرگ و میر در حوادث آن بهتر از گذشته ثبت شده است خواهد بود اگر نه کل تاریخ بشری ؟

بسط بیشتر سناریو زلزله محتمل تهران را در اینجا لزومی نمی بینم. قبلا در ٣٠ سال گذشته همه اقدامات قبل، حین، بعد و هر چه برای زلزله و بخصوص زلزله تهران لازم بوده از الف تا آخر آنرا برای مدیران ارشد کشوری و لشکری، کمسیون زیربنایی مجلس، مدیران و وزرا ، مردم و کلیه خبرگزاری های داخلی و خارجی بیان و مکتوب کرده ام ! والله و حقیقا چیز جدیدی نمی توانم بر انها اضافه کنم مگر بدروغ و برای شو ؟ یعنی همه راه کارها معلوم و روشن است فقط باید همت کرد.

نباشد روزی مثل امروزِِ خوزستان، کلیپ ها، مقالات، سخنرانی های نگارنده دست به دست مردم شهرهای دیگر کشور (شهر های دیگر بجز تهران !!! ) و مردم دنیا بچرخد. و السلام علی من اتبع الهدی.