شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#سازمان ملل#یمن#شورای عالی

شورای عالی سیاسی یمن:

منتظر پیام مثبت سازمان ملل درباره طرح صلح رهبر «أنصارالله» هستیم

منتظر پیام مثبت سازمان ملل درباره طرح صلح رهبر «أنصارالله» هستیم

شورای عالی سیاسی یمن با صدور بیانیه ای اعلام کرد: منتظر پیام مثبت سازمان ملل درباره طرح صلح رهبر «أنصارالله» هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، شورای عالی سیاسی یمن بیانیه ای را در خصوص آخرین تحولات این کشور منتشر کرد. در این بیانیه آمده است: منتظر پیام های مثبت سازمان ملل و فرستاده جدید این سازمان در یمن درباره طرح صلح رهبر «أنصارالله» هستیم.

بر اساس این گزارش، در بیانیه شورای عالی سیاسی یمن همچنین آمده است: فرستاده جدید سازمان ملل باید از اشتباهاتی که فرستادگان پیشین این سازمان مرتکب شدند، دوری کند و همه چیز را از صفر آغاز نکند.

در ادامه بیانیه مذکور همچنین تأکید شده است: فرستاده جدید سازمان ملل نباید محاصره علیه ملت یمن را نادیده بگیرد. کمکی که این فرستاده برای انجام مأموریت خود لازم دارد، نباید از کشورهای متجاوز گرفته شود.

شورای عالی سیاسی یمن در ادامه بیانیه خود عربستان سعودی را مسئول وخامت اوضاع انسانی در بسیاری از استان های یمن به ویژه استان الحدیده، معرفی کرده است. حدود یک ماه و نیم پیش اعلام شد که «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد یک دیپلمات سوئدی را به عنوان فرستاده جدید این سازمان در امور یمن منصوب کرده است.

«هانس گردنبرگ» دیپلمات سوئدی توسط گوترش به جای «مارتین گریفیتس» به عنوان فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن منصوب شده است. گردنبرگ از سپتامبر ۲۰۱۹ فرستاده ویژه اتحادیه اروپا در یمن بود و سابقه سرپرستی هیأت اعزامی اتحادیه اروپا به مصر و رژیم صهیونیستی را در کارنامه خود دارد.

او همچنین مدتی رئیس بخش خلیج فارس در وزارت خارجه سوئد بود. هنوز موضوع انتخاب وی به عنوان نماینده سازمان ملل به طور رسمی به طرف‌های یمنی اعلام نشده است.