شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#افغانستان

روسیه در افغانستان دست به اقدامات جدیدی زد

ضمیر کابولوف نماینده رئیس جمهوری روسیه در افغانستان اعلام کرد که این کشور بخشی از کارکنان سفارت خود در افغانستان را تخلیه می کند.

روسیه در افغانستان دست به اقدامات جدیدی زد

 به گزارش منیبان، کابولوف رئیس اداره دوم آسیای وزارت خارجه روسیه روز دوشنبه به رادیو اکومسکو گفت: در زمان حاضر حدود ۱۰۰ نفر در سفارت روسیه در کابل کار می کنند که شماری از آنها به مرخصی اعزام و شماری نیز از این کشور تخلیه خواهند شد.

وی افزود: به این ترتیب سعی خواهد شد تا در ساختمان سفارت روسیه، شمار زیادی حضور نداشته باشند.

رئیس اداره دوم آسیای وزارت خارجه روسیه گفت: شماری از اتباع روس افغان تبار در افغانستان بسر می برد که تعدادشان چند صد نفر برآورد می شود و درخواستی از آنها برای انتقال از افغانستان بدست نیامده است.

کابولوف این را نیز گفت که شماری از کارکنان سفارت روسیه در کابل قبلا به دلیل همه گیری کرونا تخلیه شده و افغانستان را ترک کرده اند.  

به گزارش رسانه های روسی، گروه طالبان امروز مامورانی را برای محافظت از ساختمان سفارت روسیه در کابل گماشته است. این گروه مسوولیت نگهبانی از سفارت روسیه را برعهده گرفت.

به گزارش خبرگزاری تاس، دمیتری ژیرنف سفیر روسیه در کابل گفت که رسانه های غربی اخبار رویدادهای اخیر افغانستان را نادرست و تحریف شده منتشر می کنند.

وی با بیان اینکه رسانه های غربی نیاز به حداکثر متشنج بودن وضعیت دارند، گفت: به همین دلیل بدیهی است که شبکه های تلویزیونی و روزنامه ها سعی می کردند خبرهای داغ و بسیار تماشایی (از افغانستان) منتشر کنند.

سفیر روسیه گفت: به همین دلیل پوشش خبری دقیق و مناسب از رویدادهای افغانستان صورت نمی گیرد.

وی ادامه داد: علاوه بر آن خبرنگاران غربی با ملاحظات ایدئولوژیکی به انتشار اخبار افغانستان می پردازند، در حالی که باید به واقعیت ها توجه داشت و اخبار را آن گونه که رویدادها رخ می دهند، منعکس کرد.  

 ژیرنف معتقد است که دلیلی برای اینکه مردم افغانستان از روی ترس و هراس از گروه طالبان این کشور را ترک کنند وجود ندارد.  

 وی افزود: در هر کشوری که دولت تغییر می کند افرادی ترجیح می دهند که کشور را ترک کنند. بسیاری بنا به ملاحظات خود از افغانستان خارج می شوند.

سفیر روسیه گفت: گروه طالبان به کارشناسانی که با کشورهای غربی همکاری می کنند پیشنهاد کرده است افغانستان را ترک نکنند و اعلام کرده اند که با آنها تعامل می کنند.