شهر خبر

برنامه وزرای پیشنهادی «آموزش، علوم و کشور» در کمیسیون اقتصادی بررسی شد

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از حضور وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش علوم تحقیقات و فناوری و کشور در جلسه عصر امروز این کمیسیون خبر دهد.
خبرگزاری میزان - غلامرضا مرحبا در حاشیه جلسه کمیسیون‌های مجلس با وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم با اشاره به جلسه کمیسیون اقتصادی با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: کمیسیون اقتصادی امروز عصر میزبان  باغ گلی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش بود و ایشان هم رزومه و برنامه خودشان را ارائه کردند.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که از طرف نمایندگان و از طرف وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مطرح شد پیرامون بحث عدالت آموزشی و کیفیت بخشی به آموزش به‌خصوص در مدارس دولتی بود.

این نماینده مجلس ادامه داد: همچنین در این جلسه درباره حفظ کرامت معلمان و موضوع رتبه بندی معلمان بحث و تبادل نظر صورت گرفت. همچنین در این جلسه درباره ارتقای جایگاه دانشگاه فرهنگیان و حل مشکلات موجود در آموزش و پرورش مطالبی مطرح شد.

مرحبا با اشاره به جلسه کمیسیون اقتصادی با وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری بیان داشت:  در این جلسه هم انتقاداتی در خصوص نحوه پذیرش دانشجو و ایرادات کنکور در نحوه گزینش مطرح شد. همچنین در این جلسه درباره وضعیت دانشگاه آزاد، کیفیت آموزش در برخی از دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه پیام نور و علمی کاربردی و دانشگاه‌های غیرانتفاعی، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

وی بیان داشت: همچنین موضوع تحول در دانشگاه‌ها و  آمایش نیروی انسانی در دانشگاه‌ها موضوع حائز اهمیتی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی در ادامه با اشاره به جلسه این کمیسیون با گزینه پیشنهادی وزارت کشور بیان داشت: در این جلسه هم مطالبی مانند تمرکززدایی، دادن اختیارات به استانداری ها، مدیریت شایسته در تقسیمات کشوری، مدیریت شایسته انتخابات و نحوه اجرای انتخابات‌های مختلف، سیاست‌ها در زمینه انتخاب استانداران و ضرورت شایسته گزینی در انتخاب فرمانداران، استفاده از ظرفیت‌های محلی، موضوع اتباع بیگانه، تقویت نیروی انتظامی و آموزش و تامین تجهیزات و امکانات لازم برای این نیرو مورد بررسی قرار گرفت.

مرحبا ادامه داد: هم اکنون کمیسیون اقتصادی میزبان امیر آشتیانی، گزینه  پیشنهادی برای تصدی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح است. در این جلسه نمایندگان در خصوص بنیه دفاعی کشور و همچنین خدمت رسانی به نیرو‌های مسلح مطالبی را عنوان خواهند کرد.

انتهای پیام/