شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سپاهان#نقل و انتقالات#پیکان#بازیکنان

افشاگری شجاعانه یک مدیر از هزینه‌های سرسام‌آور تیم‌های صنعتی/ اسم می‌برم؛ پول این ۵ تیم تمام‌شدنی نیست!/ سپاهان در ۶۴ رشته تیمداری می‌کند

اکبر محمدی مدیرعامل باشگاه پیکان نسبت به افزایش بی‌رویه نرخ بازیکنان در نقل و انتقالات توسط چند تیم خاص گلایه کرد.

اکبر محمدی
خبرورزشی -

اکبر محمدی در گفت‌وگو با رادیو ورزش درباره مبالغ هنگفتی که در نقل و انتقالات تابستانی توسط برخی باشگاه‌ها به بازیکنان پرداخت می‌شود گلایه‌هایی را مطرح کرد. خلاصه ای از مصاحبه مفصل  او را در زیر می‌خوانید:

*به عنوان عضو کوچک باشگاه پیکان، روزبه روز در امر نقل و انتقالات عرصه را بر خودم تنگ‌تر می‌بینم. متاسفانه اگر قرار باشد در نقل و انتقالات کار به همین شکل ادامه پیدا کند، شرایط بدی را برای فوتبالمان پیش‌بینی می‌کنم.

*در ایران متاسفانه هیچ قاعده و قانونی برای نقل و انتقالات و هزینه کردن در قراردادها نداریم. جالب است مدام می‌گویند تیم‌های صنعتی هزینه می‌کنند. اگر اینگونه است، پیکان کجای این داستان هستند؟ ما هم صنعتی هستیم اما تحریم هستیم، ما صنعتی هستیم اما بودجه مان محدود است.

*تیم‌های معدنی و تیم‌های فلزی پول‌های آنچنانی هزینه می‌کنند. من خیلی نگران هستم. من اسم هم می‌برم؛ سپاهان،‌ فولاد، ذوب‌آهن، گل‌گهر و مس ظاهرا پول‌هایشان تمام نمی‌شود.

*همین تیم ذوب‌آهن امسال سرمربی ما را با یک مبلغ اغوا کننده و حدود ۲.۵ برابر پولی که می‌توانستیم بدهیم به اصفهان برد و قرارداد بست. البته ذوب‌آهن در مقایسه با تیم همشهری خودش مبلغ کمتری هزینه می‌کند.

*فکر می‌کنم لیگ برتر فوتبال ایران در سالیان آینده لیگ برتر کرمانی‌ها شود! قرار است به کجا برویم؟ رقم‌هایی بازیکنان پیشنهاد می‌دهند که شاید هرکدام اندازه بودجه کل تیم من برای فصل بعد باشد.

*متاسفانه قراردادهای صوری در فوتبال ایران وجود دارد. نمی‌توانم صد درصد بگویم که مدیران عامل هم در این موضوع نقش دارند اما من خودم درگیر کار هستم و چیزهایی را می‌بینم. بازیکن می‌آید با یک میلیارد یا ۵۰۰ میلیون تومان قرارداد بسته و بعد به تیم دیگری می‌رود و ۳ یا ۴ یا ۵ یا ۱۰ میلیارد تومان پول می‌گیرد. این پول چطور داده می‌شود؟

*یکی از دوستانی که علاقه‌مند به فوتبال بود و در این حوزه سرمایه‌گذاری هم کرد، در ۳ سال گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه آن تیم کرده‌اند و کمترین دستاورد هم داشته‌اند. این پول اما هزینه شده و خیلی متاسفم هستم. چون معلوم نیست دستاورد چه بوده است.

*کنفدراسیون فوتبال آسیا در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا اعلام کرد استقلال ۲۰ میلیون یورو قیمت دارد، تراکتور ۱۵ میلیون یورو و پرسپولیس حدود ۱۴ میلیون یورو است. اینها بر اساس قراردادهای اعلامی است. ۲۰ میلیون یورو چقدر می‌شود؟ مثلا در استقلال یک خارجی که در این فصل خیلی خوب نبود، قراردادش ۲۰ میلیارد تومان است. این پول‌ها رد و بدل می‌شود. مطمئن هستم در استقلال بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است. در پرسپولیس هم این شرایط وجود دارد.

*شنیدم باشگاه سپاهان در ۶۴ رشته تیمداری می‌کند. این خیلی خوب است. سیاست آن شهر این است که حتما در بالای جدول باشد و طبیعی است که در بازار نقل و انتقالات بخواهد بازیکنانش را حفظ کند. اما ناگهان تیم‌های کرمانی نظم داستان را بهم می‌زنند.