شهر خبر

ابراز امیدواری عون برای تشکیل دولت جدید لبنان


ابراز امیدواری عون برای تشکیل دولت جدید لبنان

رئیس جمهور لبنان گفت که دولت جدید این کشور به نخست وزیری میقاتی تا چند روز دیگر تشکیل خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «میشل عون»، رئیس جمهور لبنان گفت که به زودی دولت جدید این کشور طی روزهای آینده تشکیل خواهد شد.

عون امروز دوشنبه گفت:‌ «لبنان اگر خدا بخواهد، در آستانه تشکیل دولت جدید طی چند روز آینده است.» او این حرف‌ها را قبل از دیدار با «نجیب میقاتی»، نخست وزیر مأمور به تشکیل کابینه جدید گفته است.

رسانه‌های لبنان دقایقی پیش گزارش دادند که میقاتی به منظور توافق بر سر ترکیب کابینه راهی کاخ بعبدا شده و قرار است با عون در این کاخ دیدار و گفت‌‌وگو کند.

رئیس جمهور لبنان همچنین گفت که «مرحله بازسازی مادی و معنوی لبنان ان‌شاالله به زودی آغاز خواهد شد و نخست وزیر آینده آن را تکمیل خواهد کرد، نگران لبنان نباشید».

عون همچنین گفته از سمت خود استعفا نخواهد کرد  و به وظایف خود تا پایان ادامه خواهد داد و امیدوار است که بتواند با تشکیل دولت جدید جلوی بحران در این کشور را بگیرد.

بیش از دو سال است که لبنان وارد بحران گسترده شده است که ابتدا با بحران سیاسی ناشی از استعفای دولت سعد الحریری شروع شد و با انفجار بندر بیروت و ویرانی به با آمده بر اثر این انفجار، بحران اقتصادی-مالی در سایه تحریم‌های آمریکا به بحران قبلی اضافه شد و هم اکنون این کشور با کبود سوخت، دارو و برخی اقلام خوراکی مواجه است و تداوم بحران‌ها باعث شده، سلسله اتفاقات ناگوار در این کشور ادامه یابد که انفجار تانکر سوخت طی این هفته یکی از این‌ها بود.

این هفته انفجار تانکر سوخت احتکار شده در مزرعه‌ای در منطقه عکار لبنان، بیش از 20 کشته و 80 زخمی برجای گذاشت که بعد از انفجار بندر بیروت با صدها کشته و هزاران زخمی، جزو ناگوار ترین حوادث یک سال اخیر لبنان به شمار میرود.

رئیس جمهور سوریه به همتای لبنانی خود تسلیت گفت

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه جان باختن و مصدوم شدن ده‌ها شهروند لبنانی در حادثه انفجار تانکر سوخت را به «میشل عون»، همتای لبنانی خود تسلیت گفت.

ابراز همدردی سفارت ایران با لبنان

سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت طی بیانیه‌ای جان باختن و مصدومیت شماری از شهروندان لبنانی بر اثر انفجار تانکر سوخت در منطقه «عکار» را به مردم لبنان به ویژه خانواده قربانیان و مصدومان تسلیت گفت.

در این بیانیه آمده: «جمهوری اسلامی ایران بار دیگر با لبنان ابراز همبستگی کرده و در کنار این کشور برای مواجهه با چالش‌های استثنایی فعلی ایستاده و بر آمادگی ایران برای ارائه هرگونه کمک ممکن به لبنان تأکید دارد

انتهای پیام/