شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ماه محرم#محیط زیست#شهردار

تدوین و اجرای تدابیر زیست محیطی برای ماه محرم


تدوین و اجرای تدابیر زیست محیطی برای ماه محرم

شهردار منطقه ۱۹ از تدوین و ابلاغ دستورالعمل زیست محیطی محرم به مسئولین مساجد، هیئت‌ها و ایستگاه‌های صلواتی، برای حفظ سلامت و نگهداشت محیط زیست خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ علی توکلی یکی از رفتارهای شایع در این ایام را استفاده از نایلکس و ظروف یکبار مصرف برای توزیع و پخش نذورات و بسته‌های معیشتی در مساجد و ایستگاه‌های صلواتی و هیئت‌ها اعلام کرد و گفت: با توجه به آسیب‌های جبران ناپذیر استفاده از این ظروف و عدم تجزیه پذیری آنها ضمن آگاه سازی، توصیه‌های لازم به شهروندان و عزاداران حسینی در خصوص جایگزین کردن ظروف یکبار مصرف گیاهی و کیسه‌های پارچه ای برای حفاظت سلامت خود و نگهداری از محیط زیست شهر ارائه شد.

به گفته توکلی به منظور جلب مشارکت شهروندان در حفظ محیط زیست مخازن کارتن پلاست پسماند خشک و کیسه‌های زباله زیست تجزیه پذیر به مساجد و هیئت‌های عزاداری به منظور جمع آوری زباله‌های خشک و ماسک و دستکش‌های مستعمل طی ایام ماه محرم اهدا می‌شود.

شهردار منطقه 19 به اهمیت مدیریت مصرف انرژی در راستای بهینه سازی و کاهش هزینه‌ها اشاره کرد و افزود: یکی از تدابیر اجرایی در همین راستا تشویق مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و هیئت‌هایی که در فضای باز به عزاداری می‌پردازند به استفاده از لامپها و پروژکتورهای SMD  و LED جهت کاهش مصرف برق است.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت اعضای فعال کانون‌های محیط زیست در اجرای برنامه‌های محرم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی خاطرنشان کرد: به منظور اطلاع رسانی و ارائه نکات محیط زیستی به شهروندان و جلب مشارکت آنان، در اجرای ملاحظات زیست محیطی، از ظرفیت فضای مجازی در قالب تولید محتوا در گروه‌ها و کانال‌های محلات بهره گیری خواهد شد.

انتهای پیام/