شهر خبر

آمادگی اسپیس ایکس برای فرود فضانوردان به ماه قبل از ۲۰۲۴

آمادگی اسپیس ایکس برای فرود فضانوردان به ماه قبل از ۲۰۲۴

مدیر ارشد اجرایی اسپیس ایکس در توئیتر در پاسخ به سوالی ادعا کرد فضاپیمای این شرکت حتمالا زودتر از ۲۰۲۴ آماده است تا فضانوردان را به سطح ماه برساند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، روز گذشته ایلان ماسک در توئیتی نشان داد احتمالا فضاپیمای اسپیس ایکس آماده است تا قبل از ۲۰۲۴ میلادی فضانوردان را روی ماه فرود بیاورد.

در حقیقت واکنش ماسک در پاسخ به سوالی در توئیتر بود. از وی پرسیده شده بود با وجود تاخیرهایی درباره سفر به ماه، آیا وسیله پرتاب اسپیس ایکس برای انتقال فضانوردان به این سیاره تا ۲۰۲۴ آماده است یا خیر؟

ماسک در پاسخ این توییت نوشته بود: احتمالا زودتر.

این درحالی است که اسپیس ایکس قراردادی به ارزش ۲.۹میلیارد دلار برای ساخت سیستم فرود انسان روی ماه با ناسا منعقد کرده است. البته به دلیل اعتراض شرکت های بلواوریجین و دینامیکس به این قرارداد، پرداخت اقساط این مبلغ به اسپیس ایکس با تاخیر روبرو شد به طوریکه تا ۳۰ جولای ۳۰۰ میلیون دلار به این شرکت پرداخت شده بود.

در هر حال این شرکت تاکنون نزدیک ۴۴۰ میلیون دلار از ناسا دریافت کرده که حدود ۱۴.۵ درصد از قرارداد ۲.۹ میلیارد دلاری به حساب می آید.

البته طبق گزارش دفتر بازرسی کل ناسا که هفته گذشته منتشر شد، چالش های مهمی برای دستیابی به اهداف تعیین شده تا ۲۰۲۴ میلادی وجود دارد که یکی از مهمترین این موارد مشکل توسعه لباس های فضانوردی نسل آینده است.