شهر خبر

تاکید قطر و اردن بر راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه


تاکید قطر و اردن بر راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه

وزیر خارجه قطر که به امان رفته در دیدار با همتای اردنی خود از همکاری دو کشور در مسائل منطقه‌ای و تحولات فلسطین و سوریه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزیر امور خارجه قطر در دیداری که با همتای اردنی خود داشت گفت که دو طرف بر اهمیت دست یابی به راه حل سیاسی به منظور پایان دادن به بحران سوریه تأکید کردند.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی امروز دوشنبه بعد از دیدار با «ایمن الصفدی» در نشستی مشترک گفت که روابط بین قطر و اردن ممتاز، برادرانه و مبتنی بر اصول واضح و استوار بوده است و دو طرف برای کاهش سختی‌های مردم فلسطین همکاری و هماهنگی مستمری دارند.

به گزارش شبکه الجزیره، وزیر خارجه قطر در مورد تحولات افغانستان نیز گفت که نگرانی بین المللی در این ارتباط وجود دارد و دوحه بر اهمیت حفظ دستاوردها و امنیت مردم افغانستان تأکید دارد.

او گفت که کشورش با شرکای بین‌المللی و سازمان ملل متحد برای کمک به بازگشت ثبات در افغانستان و دستیابی به انتقال مسالمت آمیز قدرت همکاری دارد.

وزیر خارجه اردن در این نشست نیز بر اهمیت نقش قطر در دست یابی به راه حل در افغانستان تأکید کرد و گفت که اردن و قطر نگرانی مشترکی در این مورد دارند.

وزیر خارجه قطر امروز وارد امان، پایتخت اردن شد و با عبدالله دوم، پادشاه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرده است.

انتهای پیام