شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#معاون وزیر

کاهش ظرفیت جابه جایی مسافران در حمل و نقل ریلی از امروز

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از امروز با برنامه ریزی‌های صورت گرفته، ظرفیت جابه جایی مسافران در بخش ریلی به تدریج به یک سوم می‌رسد.

ايستگاه قطار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سعید رسولی با بیان اینکه راه آهن از امروز اقدامات لازم برای کاهش ظرفیت جابه جایی را در دستور کار خود قرار می‌دهد، افزود: روز گذشته جلسات متعددی با مدیران شرکت‌های حمل و نقلی برگزار کردیم و با برنامه ریزی‌های دقیق، اقدامات لازم برای کاهش ظرفیت جابه جایی‌ها را در دستور کار خود طی ۵ روز آینده  قرار دادیم.

وی با بیان اینکه روز گذشته این بخش نامه به ما ابلاغ شد و ما طبق قانون باید آن را به صورت کامل اجرا کنیم، بیان کرد: شرکت راه آهن اقداماتی از جمله کاهش تعداد صندلی و تعداد مسافر حجم جابه جایی را که ستاد ملی مقابله با کرونا به ما ابلاغ کرده را انجام خواهد داد.

مدیرعامل شرکت راه آهن  افزود: اقدامات لازم برای کاهش تا یک سوم را شرکت‌ها در دستور کار خود قرار داده اند و به تدریج و با هماهنگی‌های لازم این اقدام صورت می‌گیرد.

رسولی در پاسخ به این سئوال که نحوه استرداد مبالغ بلیت مسافران راه آهن به چه صورت خواهد بود؟ گفت: اگر بلیت‌های قطار به مرحله استرداد برسد به صورت کامل مبالغ بازگردانده خواهد شد و شرکت راه آهن هم طبق روال قانونی تمامی اقدامات را انجام خواهد داد در حال حاضر پیش فروش بلیت‌های شهریور ماه صورت گرفته و با برنامه ریزی‌هایی که انجام داده ایم امیدواریم بتوانیم ظرفیت‌های جابه جایی را کاهش دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه شرکت راه آهن از ابتدای شیوع ویروس کرونا همواره رعایت تمامی دستور العمل‌های بهداشتی و انجام فاصله گذاری اجتماعی را در دستور کار خود قرار داده است، بیان کرد: رعایت کامل قوانین در خصوص ویروس کرونا از جمله ضدعفونی و همچنین رساندن ظرفیت‌های صندلی مسافر به ۵۰ درصد را به صورت کامل انجام داده ایم که این اقدامات مورد تشویق  وزارت بهداشت و همچنین اتحادیه بین المللی راه آهن قرار گرفته است.

معاون وزیر راه وشهرسازی بیان کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته در حال حاضر با توجه به تشدید ویروس کرونا در تمامی شهرهای کشور میزان استقبال مسافران از انجام سفر در ماه‌های گذشته بسیار کاهش یافته است.