شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ازدحام جمعیت#افغانستان#ترافیک

در ادامه تحولات افغانستان؛

وقوع تیراندازی در پی ازدحام جمعیت در فرودگاه کابل

وقوع تیراندازی در پی ازدحام جمعیت در فرودگاه کابل

گزارش ها حاکی از آن است که نظامیان آمریکایی مستقر در فرودگاه کابل که کنترل ترافیک هوایی افغانستان را در اختیار دارند، برای مقابله با ازدحام جمعیت دست به تیراندازی زده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آوا، سقوط کابل به دست طالبان و فروپاشی دولت «اشرف‌ غنی» رئیس جمهور سابق افغانستان، موجب هراس و سراسیمگی شهروندان این کشور شده و وضعیت در کابل را غیر عادی کرده است.

هزاران نفر از شهروندان کابل به قصد خروج از افغانستان به سمت فرودگاه کابل هجوم آورده‌اند و اکثر آنها بدون پاسپورت و روادید در این فرودگاه حاضر شده‌اند.

همه اینها در حالی است که تمام کارمندان فرودگاه کابل وظایف شان را ترک کرده‌اند و هیچ فردی مانع حضور مردم در خط پرواز نمی‌شود.

یکی از ویدئوهای منتشره شده، حضور نیروهای آمریکایی در فرودگاه کابل را در حالی که به تردد شهروندان کاری نداشتند، نشان می دهد، اما بنا بر برخی گزارش‌ها، نظامیان آمریکایی برای مهار موج جمعیت، متوسل به زور شده و اقدام به تیراندازی کرده اند.

پیشتر، وزارتخانه های دفاع و خارجه آمریکا در بیانیه ای مشترک اعلام کردند کنترل ترافیک هوایی فرودگاه کابل را در دست می گیرند.

این دو وزارتخانه اعلام کردند در حال تکمیل گام‌هایی در فرودگاه بین‌المللی «حامد کرزی» هستند تا خروج امن کارکنان آمریکایی و متحدان را از افغانستان با پروازهای نظامی و غیرنظامی ممکن سازند.

اشرف غنی، عصر روز گذشته همراه با شماری از مقام‌های نزدیک به خود، افغانستان را ترک کرد.

«عبدالله عبدالله» رئیس شورای مصالحه ملی در یک پیام تصویری، خروج غنی را تائید کرد و گفت که «رئیس جمهور پیشین» کشور را در وضعیت بدی قرار داده و خداوند با او محاسبه کند.

حامد کرزی هم از خروج او ابراز تاسف کرد و گفت که آقای غنی «کار را رها کرد».

غنی در حالی کشور را ترک کرد که بارها تاکید کرده بود که تا آخرین لحظه حیات خود در افغانستان می‌ماند.