به گزارش برنا، محمود عباس‌زاده مشکینی روز دوشنبه در حاشیه نشست امروز اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با دو وزیر پیشنهادی اطلاعات و اقتصاد در جمع خبرنگاران گفت: کمیسیون امنیت ملی صبح امروز میزبان وزیران پیشنهادی اطلاعات و اقتصاد بود. در این نشست وزیر پیشنهادی اطلاعات برنامه‌های خود را ارائه و شرح مفصلی از سوابق و تجربیات خود بیان کرد.

 

وی ادامه داد: آقای خطیب نگاه آسیب شناسانه و واقع بینانه مبتنی بر نقاط قوت، ضعف، آسیب‌ها، تهدیدها و فرصت‌ها دارد. اعضای کمیسیون سوالات بسیار اساسی مطرح کردند که وزیر پیشنهادی اطلاعات به این سوالات پاسخ داد.

 

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه که برای اعضای کمیسیون در ارزیابی توانمندی و صلاحیت وزیر پیشنهادی اطلاعات جالب بود این است که آقای خطیب در مقایسه با همه وزیران پیشین این وزارتخانه شخصیتی است که کار در سیستم امنیتی و اطلاعاتی را از پایه در شهرستان و استان شروع کرد و در نهایت در جایگاه‌های ملی فعالیت داشته است و گردش مدیریتی جامع و گسترده‌ای در بخش اطلاعاتی کشور داشته است.

 

وی اضافه کرد: کارآمدی، تدین و شجاعت تغییر و تحول وزیر پیشنهادی اطلاعات برای اعضای کمیسیون مهم بود که آقای خطیب از این منظر، نظر کمیسیون را جلب کرد.

 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی همچنین با اشاره به حضور وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی در نشست با اعضای این کمیسیون، گفت: یکی از مهمترین موضوعاتی که در کمیسیون امنیت ملی مطرح شود اقتصاد است چون مهمترین مطالبه مردم در حوزه اقتصاد متمرکز شده است.

 

وی افزود: برای همین یک جلسه چالشی و جدی با گزینه پیشنهادی وزارت اقتصاد داریم و وضعیت بانک‌ها، گمرک، بیمه، مفصل‌های اقتصادی، عملکرد سیستم اقتصادی در دوره‌های گذشته و برنامه‌هایی که وزیر پیشنهادی اقتصاد برای آینده دارد در کمیسیون مطرح شده که امیدواریم نتیجه خوبی بگیریم.