شهر خبر
گفت‌وگو|

قدردانی امام جمعه شهرستان ساوجبلاغ از اقدام رئیس قوه قضائیه در رسیدگی به پرونده‌های کثیرالاشاکی در استان البرز

امام جمعه شهرستان ساوجبلاغ ضمن تقدیر از رسیدگی ویژه رئیس قوه قضاییه به پرونده‌های کثیرالاشاکی در استان البرز آن را گام مثبت در گره‌گشایی از مشکلات مردم دانست و گفت: با اقدامات اصلاحی در قوه قضاییه امید مردم برای مبارزه با فساد و احقاق حق بیشتر می‌شود.
حجت الاسلام «روح‌الله مختاری» در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به رویه اصلاحی رئیس قوه قضاییه با ورود جدی به این دستگاه و رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی آن را عامل موثر و گره‌گشایی از مشکلات مردم دانست.

امام جمعه ساوجبلاغ (هشتگرد) گفت: مسیری که آیت‌الله رئیسی آغاز کرده بود امروز با قدرت مضاعف توسط حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای ادامه دارد.

وی افزود: مبارزه با فساد، تبعیض و احقاق حقوق مردم از گام‌های اصلاحی و جدی حجت الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای است.

مختاری گفت: در پرونده‌های کثیرالشاکی عده زیادی از مردم درگیر هستند و زندگی، معیشت آن‌ها تحت تاثیر قرار دارد. در پی ورود رئیس قوه قضاییه برای حل مشکلات آن از سوی مردم از ایشان تشکر می‌کنم. همچنین اقدام قوه قضاییه در احیای بیمارستان حضرت امام خمینی (ره) و برگرداندن آن به چرخه درمان استان نیز بسیار مورد استقبال و قدردانی مردم البرز قرار گرفته است.

امام جمعه شهرستان ساوجبلاغ گفت: همچنین در استان البرز پرونده‌های کثیرالشاکی متعلق به مجموعه‌های مسکن مهر معطل مانده و در انتظار رسیدگی مسئولان است.

وی گفت: در دو سال گذشته اقدامات آیت‌الله رئیسی در قوه قضاییه سرمایه‌های اجتماعی و امید مردم را بالا برده و اقدامات حجت الاسلام و‌المسلمین محسنی‌اژه‌ای در ادامه آن امیدبخش است چرا که توقع مردم از نظام احقاق حق و عدالت است.

مختاری ضمن تقدیر از رسیدگی ویژه رئیس قوه قضاییه به پرونده‌های کثیرالاشاکی در استان البرز آن را گام مثبت در گره‌گشایی از مشکلات مردم دانست و در پایان گفت: با اقدامات اصلاحی در قوه قضاییه امید مردم برای مبارزه با فساد و احقاق حق بیشتر می‌شود.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای ۲۱ مرداد ماه در جریان سفر به استان البرز، در اقدامی بدیع برای شناسایی ملموس و دقیق مشکلات و زمینه‌هایی که به خلق پرونده‌های کثیرالشاکی و اطاله دادرسی در رسیدگی به آن‌ها منجر می‌شود، جلسه مدیریتی و تخصصی ویژه برگزار کرد.

نشستی مدیریتی و تخصصی فوق‌الذکر با موضوع «تسریع در رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی و جلوگیری از تشکیل آن‌ها» در محل دادگستری کل استان البرز با مدیریت رئیس دستگاه قضا برگزار شد و در این نشست تخصصی، ابعاد، زوایا، مصادیق، مشکلات و معضلات «پرونده کثیرالشاکی کلاهبرداری خودرویی در هشتگرد» با حضور متهمین، شاکیان، وکلا، نماینده دادستان و قاضی پرونده، بررسی شد.

موضوع شکل‌گیری پرونده‌های کثیرالشاکی و اطاله دادرسی در رسیدگی به آن‌ها از مشکلات دستگاه قضایی و بخشی از مردم در سال‌های اخیر بوده که خود این پرونده‌ها موجب کند شدن روند فعالیت نظام قضایی شده است.
 

انتهای پیام /