فرشید الازمنی نوده، معاون اجرایی سازمان نظام پرستاری استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار برنا درباره افزایش خشونت علیه پرستاران گفت: خشونت علیه این قشر نسبت به گذشته بیشتر شده است. به طوری که تا دو سال گذشته ماهی یک مورد تا دومورد خشونت را شاهد بودیم اما در حال حاضر این میزان به هفته ای چند مورد افزایش پیدا کرده است و دلیل این امر این است که وضعیت کلی جامعه تغییر کرده است و به نسبت میزان مرگ و میر نیز افزایش یافته است، به همین دلیل کمتر به چنین اموری توجه می شود.

کمبود وسایل بیمارستانی تبدیل به بحران می شود

او افزود: درحال حاضر در بیمارستان ها کمبود گان، ماسک، دارو، اکسیژن  وجود دارد که این کمبود در شهرستان ها بیشتر احساس می شود اما در تهران هم این کمبود ها به نسبت وجود دارد همچنین کمبود وسایل بیمارستانی بحران جدی در کشور ایجاد خواهد کرد.

الازمنی نوده با اشاره به انتظارات جامعه پرستاری از دولت سیزدهم تصریح کرد:  درخواست داده ایم که فوق العاده خاص برای جامعه پرستاری به اجرا درآید همچنین انتظار می رود حداقل تاپایان اپیدمی کرونا این قشر جامعه از پرداخت مالیات معاف شوند و بعد از آن هم با حداقل درصد اجرایی شود.

لزوم اجرای طرح تعرفه گذاری در دولت سیزدهم

معاون اجرایی سازمان نظام پرستاری استان تهران تأکید کرد: انتظار می رود وضعیت گروه های پرستاری شرکتی و قراردادی تغییر کند وتعرفه گذاری به بهترین شکل ممکن اجرا شود.

او با بیان اینکه  واکسیناسیون عمومی امر مهمی است و برای آن نیاز است که تزریق نیرو به سیستم در سریع ترین زمان ممکن عملیاتی شود، افزود:  درخواست داریم که مأموریت وزیر بهداشت جدید سریع تر آغاز شود چرا که در چنین بحرانی نیازمند اقدامی سریع هستیم تا بتوانیم از  این مرحله نیز خارج شویم.

انتهای پیام/4