شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#فوتبال#جام حذفی#تیم فوتبال

فولاد در لیگ بیستم؛ اثبات نظریه ثبات


فولاد در لیگ بیستم؛ اثبات نظریه ثبات

تیم فوتبال فولاد خوزستان با ثباتی در که در دو فصل اخیر داشت، موفق شد به عنوان قهرمانی جام حذفی برسد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فولاد خوزستان، در بیستمین دوره لیگ برتر فوتبال، فصل پر فراز و نشیب و فشرده‌ای را سپری کرد. فولادی‌ها یکی از چهار نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا به حساب می‌آمدند و همزمان در دو جبهه جام حذفی و لیگ برتر نیز به رقابت پرداختند.

فولاد در ابتدای فصل با بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی به دلیل انتقال غیرقانونی محمد بلبلی مواجه شد، اما پنجره تابستانی این تیم به صورت موقت باز شد تا یکی از فعال‌ترین تیم‌های ایران در این حوزه لقب بگیرد. این باشگاه مانند فصل گذشته کار را با مدیریت سعید آذری و سرمربیگری جواد نکونام آغاز کرد. 

پنجره فولاد در نیم فصل اما از سوی فدراسیون فوتبال بسته شد تا یکی از نمایندگان ایران در آسیا با مشکل عدم جذب بازیکن جدید پیش از لیگ قهرمانان مواجه شود. با این وجود فولاد به عربستان رفت و موفق شد در مرحله پلی‌آف با نتیجه 4 بر صفر العین را شکست دهد. این پیروزی ایران را به تنها کشوری تبدیل کرد که در دور گروهی 4 نماینده دارد. فولاد با این وجود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان حذف شد تا تنها تیم ایرانی باشد که مجوز صعود نگرفت.

فشردگی بازی‌ها، بحران کرونا و مصدومیت بازیکنان بعد از لیگ قهرمانان باعث افت فولاد شد تا این تیم امتیازات زیادی را در لیگ از دست دهد. فولادی‌ها در لیگ به رتبه ششم اکتفا کردند اما هنوز رویای قهرمانی در جام حذفی را در سر داشتند. فولاد در نیمه نهایی جام حذفی سپاهان و در فینال استقلال را شکست داد تا فصل فوتبالی 1400-١٣٩٩ را با دست خالی به پایان نبرده باشد. این تیم با این قهرمانی با یک تیر دو هدف زد و علاوه بر کسب جام، به صورت مستقیم راهی لیگ قهرمانان فصل آینده شد.

فولاد در یکی دو سال اخیر مشکلات زیادی را پشت سر گذاشت؛ از بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی تا سر و کله زدن با طلبکاران و شاکیان پرتعداد داخلی و خارجی اما با همه این مشکلات با ثبات و مقتدر به کارش ادامه داد و به با ثبات‌ترین تیم ایران تبدیل شد؛ هم در کادر بازیکنان و فنی و هم در مدیریت و ثمره آن را هم با قهرمانی دید.

تیم فوتبال فولاد خوزستان ,

فولاد در حضور دو ساله آذری و نکونام؛ یک مقام سومی لیگ، یک قهرمانی جام حذفی و دو بار مجوز حضور در لیگ قهرمانان را کسب کرد. این موضوع نشان می‌دهد ثبات در یک مجموعه چقدر می‌تواند مهم و تأثیرگذار باشد، نکته‌ای که خیلی از باشگاه‌ها به آن توجه‌ای ندارند و مدام ارکان‌شان دچار تغییر می‌شود. 

با پایان فصل، تکلیف فولاد در برخی موارد برای فصل بعد مشخص و البته در برخی موارد نامشخص است. سعید آذری به دلیل مسائل شخصی و خانوادگی، نتوانست در اهواز ادامه همکاری دهد تا فولاد فصل آینده با مدیریت حمیدرضا گرشاسبی جلو برود.

این باشگاه اما هنوز برای فصل آینده ابهاماتی دارد و مهمترین مسئله شاید مشخص شدن تکلیف سرمربی است. جواد نکونام پیش از این اعلام کرده بود تکلیفش برای فصل بعد به آینده مدیریت این باشگاه ارتباط دارد. باید دید او با حضور گرشاسبی در فولاد ماندنی می‌شود یا به پیشنهادهایش فکر می‌کند. مورد دیگر این است که باشگاه فولاد برای پرونده بلبلی و بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی به دادگاه عالی ورزش (CAS) شکایت کرده و قرار است نتیجه به زودی مشخص شود.

انتهای پیام/