شهرخبر

وقوع دو انفجار مهیب در شهر کابل

کدخبر: 433662
اقتصاد نیوز : منابع خبری از انفجارهای مهیب در شهر «کابل» پایتخت افغانستان نزدیک سفارت آمریکا و کاخ ریاست جمهوری افغانستان خبر دادند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  فارس، منابع خبری یکشنبه شب به وقت تهران از وقوع دو انفجار مهیب در شهر «کابل » پایتخت افغانستان خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک» دو انفجار مهیب نزدیک سفارت آمریکا در کابل و کاخ ریاست جمهوری رئیس جمهور افغانستان در این شهر گزارش شده است.

بر اساس این گزارش، سفارت آمریکا در کابل به طور کامل تخلیه شده است و نیروهای طالبان گفته‌اند که کنترل کاخ ریاست جمهوری افغانستان را در دست دارند. سفارت آمریکا به اتباع خود هشدار داده به دلیل تیراندازی در فرودگاه کابل و جو امنیتی خطرناک،  از تردد به این مکان خودداری کرد و در پناهگاه‌ها بمانند.

 شاهدان این حادثه به  خبرنگار اسپوتنیک گفتند که دو انفجار  نزدیک سفارت آمریکا و کاخ ریاست جمهوری در کابل رخ داد، ستون‌های دود در آسمان مشاهده شده و صدای تیراندازی به گوش می‌رسد.

برخی منابع خبری نیز از وقوع چند انفجار مهیب در کابل خبر دادند. تاکنون هیچ گزارشی از میزان خسارت‌های احتمالی این حادثه و عاملان این انفجارها گزارش نشده است.

نیروهای طالبان عصر یکشنبه به وقت تهران وارد کابل شدند و انتظار می‌رود ظرف چند روز قدرت را به دست بگیرند. طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد که با توجه به فرار رئیس‌جمهور و مقامات افغانستان و تخلیه نیروهای امنیتی این کشور، به اعضای خود دستور داده وارد کابل شوند. 

براساس بیانیه طالبان، در حال حاضر گزارش‌هایی مبنی بر تخلیه حوزه‌های انتخابیه در کابل، پلیس، وزارتخانه‌ها و نیروهای امنیتی و فرار مقامات دولتی مطرح شده است. طالبان تاکید کرد: «به دلیل اینکه سوء استفاده کنندگان از شرایط موجود استفاده نکنند به  نیروهای خود دستور داده تا وارد مناطقی از کابل شوند.»

پیش از این اعلام شد که «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان خاک این کشور را ترک کرده است.