شهرخبر

این کشور برای اسکان پناهجویان افغان اعلام آمادگی کرد

نخست وزیر آلبانی روز یکشنبه اعلام کرد که این کشور با درخواست آمریکا برای پذیرش موقت پناهجویان افغانستانی که خواستار دریافت روادید ورود به ایالات متحده هستند، موافقت کرده است.

این کشور برای اسکان پناهجویان افغان اعلام آمادگی کرد

به گزارش منیبان؛ به نقل از خبرگزاری رویترز، «اِدی راما» تاکید کرد که دولت «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا به تازگی از آلبانی خواسته است این مساله را ارزیابی کند که آیا می تواند به عنوان یک کشور ترانزیت برای شماری از پناهجویان افغان که مقصد نهایی شان آمریکاست، عمل کند.

راما افزود: ما (به آمریکا)نه نمی گوییم.

منابع مطلع به رویترز گفتند که دولت بایدن با برخی کشورها همچون کوزوو و آلبانی مذاکراتی درمورد محافظت از افغان های وابسته به آمریکا در برابر اقدام تلافی جویانه طالبان انجام داده است تا زمانی که فرآیند پذیرش روادیدشان برای ورود به آمریکا تکمیل شود.

به گزارش ایرنا،  "حامد کرزای در سفری به قندهار با "ملاهیبت الله" رهبر گروه طالبان در باره چگونگی دولت انتقالی و ورود طالبان به کابل گفت وگو کرده است.

بحث بر سر دولت انتقالی و ورود طالبان به کابل در حالی مطرح می شود که هم اکنون حدود ۲۰ استان افغانستان در کنترل طالبان قرار دارد و پیشروی برای تصرف شهرها و استانهای باقی مانده به سرعت ادامه دارد.