شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#همزمان

سی ان ان:

آمریکا حداکثر تا ۷۲ ساعت آینده سفارت خود در کابل را تخلیه می کند

آمریکا حداکثر تا ۷۲ ساعت آینده سفارت خود در کابل را تخلیه می کند

همزمان با تشدید تنش ها در افغانستان، آمریکا حداکثر تا ۷۲ ساعت آینده، سفارتخانه خود در کابل را به طور کامل تخلیه خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان ان، برخی منابع مطلع آمریکایی اعلام کرده اند که این کشور حداکثر تا ۷۲ ساعت آینده، سفارتخانه خود در کابل را به طور کامل تخلیه خواهد کرد.

گفته شده در این مدت آمریکا همه کارکنان و دیپلمات‌های خود را از ساختمان سفارتخانه اش در کابل خارج خواهد کرد و از آنجا به فرودگاه کابل و سپس خارج از افغانستان منتقل خواهد کرد.

همزمان با پیشروی طالبان به سمت کابل، انتظار می‌رفت که روند تخلیه سفارت آمریکا از امروز یکشنبه آغاز شود.

این در حالی است که پیشتر هم شبکه «سی بی اس» گفته بود ظرف ۳۶ ساعت آینده شمار معدودی از کارکنان کلیدی، سفارت آمریکا را ترک می‌کنند حال آنکه تا ۳۱ آگوست (۹ شهریور)، همه دیپلمات‌های آمریکایی باید خاک افغانستان را ترک کرده باشند.

در حال حاضر نخستین گروه از سربازان آمریکا در محوطه فرودگاه کابل مستقر شده‌اند تا به روند خروج دیپلمات‌های این کشور و افغان‌های همکار واشنگتن سرعت بخشند. نروژ و دانمارک سفارت‌های خود در کابل را تعطیل کرده‌اند و انگلیس هم گفته با کمترین کارمند ممکن سفارتش در کابل را اداره خواهد کرد.

آنتونی گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد هشدار داده است که اوضاع در افغانستان از کنترل خارج شده و نتایج آن برای شهروندان این کشور مصیبت‌بار خواهد بود.

بیش از ۲۵۰ هزار افغان ناچار به ترک خانه و شهر خود شده‌اند و انتظار می‌رود صدها هزار نفر دیگر هم با ادامه درگیری‌ها آواره یا پناهنده شوند.