شهر خبر

شکایت یک زن از مک‌دونالد به خاطر تبلیغ وسوسه‌برانگیز همبرگر

یک زن روسی شرکت مک‌دونالد را به دلیل تبلیغ وسوسه انگیز یک همبرگر به دادگاه کشاند.

همبرگر مك دونالدز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دیلی میل، یک زن روسی مک‌دونالدز به دلیل آگهی و تبلیغ وسوسه‌برانگیز یک همبرگر شکایت کرد.

کسنیا اووچینیکوفا، که کاتولیک ارتدوکس است از فروشگاه‌های زنجیره‌ای مک‌دونالدز به دلیل اینکه باعث شده چله روزه خود را بکشند طلب غرامت کرد.

این زن ادعا کرد در حین قدم زدن در شهر امسک، پوستری را مشاهده کرده که تبلیغ ناگت مرغ و چیزبرگر این فست فود بوده و این در حالی رخ داده که حدود یک ماه از روزه گوشت وی می‌گذشته است.

به گزارش رسانه‌های روسی، اووچینیکوفا در بیانیه دادگاه گفت: «وقتی من این بنر تبلیغاتی را دیدم دیگر نمی‌توانستم خودم را کنترل کنم.»

او به ناچار به نزدیکترین شعبه مک‌دونالد رفت و چیزبرگری را که روی پوستر دیده بود سفارش داد.

اووچینیکوفا در 16 سال گذشته با موفقیت مراسم چله روزه خود را انجام داده و این اولین بار بود که آن را شکسته است.

وی با درخواست غرامت 1000 روبل این اقدام مک‌دونالد را نقض قانون حمایت از حقوق مصرف کننده دانسته و از دادگاه درخواست تحقیق بیشتر کرده است.

مک‌دونالد در صورت شکست در این پرونده ملزم به پرداخت خسارت معنوی خواهد شد زیرا اووچینیکوفا به عنوان یک مصرف کننده فریفته شده است.

کمیسیون تجارت فدرال قانون حمایت از مصرف کننده را برای محافظت از مصرف‌کنندگان در برابر فریب، تقلب و شیوه‌های تجاری ناعادلانه تصویب کرده است.

چله روزه یکی از آئین‌های طولانی مدت و رایج در مسیحیت است که در آن افراد از مصرف گوشت و ماکیان و فرآورده‌های لبنی خودداری می‌کنند.